woensdag 6 februari 2008

Kleine toernooi plus cash.

Nu de 2-2 een tax van 10% kent, kan ik beter weer toernooien gaan spelen. Dat deed ik dus gisteren en ik had wel een goede start. Nou ja, eerst verloor ik een aardige pot met AdJd zodat van de oorspronkelijke 1500 nog 700 punten over waren. Even later gingen die 700 erin met AQo terwijl er al twee spelers voor mij all-in waren gegaan. Beiden hadden TT en aangezien er een Q kwam trippelde ik naar 2200 of zo. Even later callde ik nog een raise met 9s7s en flopte ik two pair. Daarmee kraakte ik de AA van de raiser en na de rebuy periode stond ik op een goede 5500 punten. Dat werd nog wat uitgebreid met kleine 'standaard' potjes. Dan hadden we een UTG raise met een UTG+1 call. Die vent speelde vrijwel elke pot en heeft iets tegen raisen, in elk geval preflop. Maar goed ik pak 6d5d op en maak de call op de button. Het is toch een mooie hand voor implied odds en in positie. De flop kwam wel interessant: 245r, dus ik heb top pair plus een gutshot. UTG bet weer, maar dat was niet een erg overtuigende bet en ook UTG+1 ging mee. Ik callde ook en de turn was een 3c. Nu ligt er dus 2345 met twee klavertjes en heb ik een straat tot de 6. Erg gunstig, want elke aas heeft ook een straat, alleen dan lager. UTG checkt en UTG+1 bet. Ik besluit niet te raisen: als hij een aas heeft, gaat de chips er toch wel in op de river. En mocht er een klaver komen, voor een flush. Dan kan ik eventueel nog folden mocht hij erg enhousiast blijken op de river.

Leuk bedacht allemaal, maar toen een klaver op de river kwam en hij het er inderdaad opgetogen inschoof, besloot ik toch te callen. Vanwege de erg goede odds of zo. Hij had AcTc voor inderdaad de kleinere straat op de turn, maar de nuts op de river.

Het even leek het erop dat ik met mijn kleine stack nog weer terug kon komen, maar toen ik mijn Ah3h erin schoof werd ik gecalled door ATo en geen hulp voor mij.

Cash

Op naar de cashgames dan maar, en dat begon wel lekker. Mede door een geflopte set (22 op een KT2 board) en een wat gekke hand waar ik in de BB zat met 65o. Flop komt JT5 en dat vond ik niet erg interessant. maar toen het rondgecheckt werd en de turn nog een J was, ineens wel. Een J of T had waarschijnlijk de flop wel gebet, dus eens kijken of ik de pot kan pakken. Maar twee callers dus dat zag er toch niet best uit. Tot de river kwam tenminste, want das was nog een 5. Ik besluit er een betje aan te wagen en na wat gemopper callt er iemand met een flush. Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn om te bedenken dat ik daar een full house heb?

Zo zat ik de hele avond op een lekkere winst, maar ik verloor een pot met KK. Hoe de hand precies ging weet ik niet meer, behalve dan dat de board paired was en ik op de turn check-foldde. (Later bleek de fold correct.) Die pot kostte me rond de €215 en zoveel winst had ik ineens niet meer. Laatste groote pot: ik heb 66 op een 456r flop. Er is een bet van €30, en een raise naar €200. Ik pleur al mijn hondertjes erin, wat er 6 of 7 waren. Beide spelers die nog in de pot zaten hadden minder dan 300 dus effectief was het een kleinere bet. Hoe dan ook, de 30-better had er geen moeite mee om hier te callen, maar de raiser hield het voor gezien. En geen wonder dat hij geen moeite had om te callen, want met 98 voor de nut-straat stond hij er goed voor. En zo stond ik dan de hele avond ongeveer met €500 in de plus, en ging ik in korte tijd €300 in de min en zo sloot ik ook de avond af.

Geen opmerkingen: