zondag 17 januari 2010

Schaken

Zoals inmiddels wel bekend schaak ik ook naast het pokeren. Vorig seizoen was een erg slecht seizoen en ook dit jaar begon het verkeerd. De eerste partij stond ik al snel verloren (Zie hier), maar ik kwam er weer bovenop om uiteindelijk toen net weer alles goed was met de koning de verkeerde kant op te lopen.

De tweede partij besloot ik dus om maar eens heel rustig aan te doen. Na anderhalf jaar geen pot meer te hebben gewonnen en het seizoen knullig beginnen leek me dat een keer op z'n plaats. Niet dat ik het snel nog een keer zal doen denk ik want het werd zo'n beetje de saaiste partij die ik ooit gespeeld heb. Maar goed, wel van de 0 af en ineen redelijke rustige partij het halfje binnen gehaald.

De derde partij was beter, hoewel echt goed speelde ik niet. In elk geval won ik weer eens een keer en dat voelt wel goed natuurlijk. Ik tik de partij zo even uit het hoofd in dus er zal wel een typefoutje in kunnen zitten.






-------

Heb een js-replayer gevonden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Pfffffff, schuiver :P
Misschien is 23.Lh3 iets met het idee Lxf5 en een knop op d6 rammen.
27.Td3 is denk ik iets nauwkeuriger, houd je mooi controle over de d-lijn en a6.

Ruben

Parkiet zei

De witveldige loper opgeven lijkt me niet zo'n goed idee. Als zwart dan c5 en Lc6 speelt blijft die diagonaal erg problematisch voor me.

Mischien dat ik iets niet goed zie (en schaakprogramma er bij gepakt). Td3 had ik niet gezien en is wel een aardig idee. Wel is het oz dat ik nu gewoonweg een pion kan winnen zoals i de partij gebeurt. Je moet toch een erg goed argument hebben die pion er op te laten. Verder denk ik dat zwart na Txd3 24. Qxd2 Qd7 er redelijk voor staat.