maandag 12 april 2010

Zondag toernooien

Voor vandaag had ik weer een aantal toernooien uitgezocht. Een $10 rebuy op iPoker, een $100 op iPoker (klein toernooi). Gezien mijn resultaat van vorige week vond ik dat ik de SWU weer eens moest proberen en ook op Everest speelde ik het main event en een $50. Zelfde als vorige week.

Het eerste toernooi dat klaar was, was een superturbo op Everest. Dat is een beetje van ogen dicht en knallen, niet echt gevanceerd poker of zo, maar ik vind het wel lekker om er bij te doen en er zit volgens mij ook dikke EV in. Dat toornooi duurde drie handen wat lekker knallen is wel leuk, maar deze keer knalde ik lekker tegen AA aan.

Dan spelen we één keer in de maand met enkele Nederpoker leden een $5 toernooi. Die duurde iets langer, een hand of 15 denk ik. De klassieker, namelijk AK tegen QQ.

En ik vlieg er net uit in het laatste toernooi. Dan ga ik er ook geen lange blogpost meer van maken. De SWU speelde ik, maar daar lijkt het nooit mee te zitten (behalve vorige week dan). Ik raise met 55, drie callers, flop komt AJT enz. Ik raise AA, iedereen foldt. Ik heb KK in de big blind, en jawel iedereen foldt. Na 1,5 uur spelen ging het er in met een coinflip en die verloor ik direct.

Op iPoker word ik verplaats van tafel en loop direct tegen AA aan. In het rebuy toernooi was er geen grote hand. Daar gaan de blinds hard omhoog en zit de helft van de tafel met minder dan 10bb. Als dat een paar keer verkeerd valt is het snel gebeurd en zo geschiedde.

Op Everest ging het wel redelijk. De $50 waar ik vorige week 16e werd, daar werd ik deze keer 5e. Niet veel deelnemers dus geen grote prijs, niet genoeg om de buyins van de dag te bekostigen. De laatste hand was redelijk standaard, button maakt een kleine raise en ik had een prima hand om het er in te schuiven. A5s dacht ik? Toch, voordat ik het erin schoof had ik om de één of andere reden een raar gevoel bij en als hij dan KK omdraait wordt dat gevoel alleen maar sterker :-P

Het main event ging ook een tijd goed hoewel het een heel moeizaam begin kende. Links van me zaten twee losse zwakke spelers die probeerden elke pot te bluffen leek het. Dat is toch wel lastig. Je wilt eigenlijk graag potjes tegen ze spelen dus je zoekt de licht op. Maar tegelijkertijd wil je niet met je medium pair afstacken en uiteraard is het ook niet de bedoeling je uit elke pot te laten bluffen. Uiteindelijk lukte het me wel te dubbelen tegen één van deze spelers, maar aangezien ik zo'n beetje eerst de helft van mijn stack al had verloren stond ik weer een beetje op het begin. Vervolgens ging het tegen die andere knakker weer mis. Ik open met JTs en hij 3b heel erg klein vanuit de BB wat ik maar call. Flop komt J53r en hij bet weer heel klein, 1/4e pot of zo. Die wil ik wel callen dus dat deed ik dan maar. Vervolgens komt er een blanke turn en hij overbet de pot all-in. Tegen de meeste spelers een makkelijke fold, maar tegen iemand die zo los en aggro bezig was leek het me eigenlijk dat ik moest callen. Uiteindelijk heb ik toch maar weggelegd.

Daarna verliep het weer vlotjes voor mij, ik kreeg redelijke kaarten en weinig tegenwind. Gewoon door blind op te pakken verdubbelde ik zo'n beetje mijn stack. Kreeg er nog een hap bij toen iemand JJ opraapte tegen mijn KK. Alles liep lekker totdat ik met TT tegen een setje aanliep. In zekere zin heb ik daar nog geluk gehad, want hij slowplayed zijn set. Gezien zijn stats, als hij op de flop een reraise gemaakt had, had het er wel ingelegen. Maar hij callde dus en turn en river waren Q en K. Beide straten bette hij klein en dat is erg gek. Aan de ene kant zie ik niet waar ik nog van win en aan de andere kant zie ik niet wat hij kan hebben. Uiteindelijk wint de nieuwsgierigheid het dan, maar waarschijnlijk kan ik beter folden.

Ik win het allemaal weer terug omdat iemand het nodig vond mij uit de pot te bluffen. De tafel was echter erg actief en de beste hand die ik in 50+ handen kreeg was A8s. Die heb ik toch maar gefold, aangezien er al een raise en een reraise voor me was. 50x blinds en antes betalen is niet goed voor je stack en ook de steeds hoger wordende blinds maakten dat ik geen FE meer had toen ik het er met AQs inschoof. Nou ja, iemamnd anders had miosshcien wel gefold (denk het niet trouwens) omdat ik inmiddels wel een erg tight image moest hebben, maar deze speler zat net drie handen aan tafel en callde met 88. Flipje verloren en geen winst vandaag.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi,

Ben je gestopt met bloggen?
Vind het altijd zeer vermakelijk om te lezen.
Gr
Rene

Parkiet zei

Hallo Rene,

Bedankt voor je reactie. Altijd leuk om te horen dat mensen je blog lezen. Doe je het niet voor niets :-)

Ik blijf nog wel bloggen, maar op dit moment beweegt er weinig. Verder zijn mijn resultaten deze maand erg slecht en het is minder leuk om daarover te berichten dan over je successen.

Anoniem zei

Hallo,

Ok ik snap het, hoop dat je resultaten snel weer beter worden!
Iedereen heeft wel eens een slechte run (heb er zelf ook al een paar weken last van helaas)

Succes!