maandag 17 augustus 2009

Ik mocht willen dat ik dat elke dag won...

Frustrerend
Frustrerend of niet ik ben wel die toernooien (MTT's) blijven spelen. In het verleden speelde ik alleen op zondag deze MTT's en dan nog steeds vaker niet dan wel. Maar op dit moment probeer ik elke dag de MTT's te spelen. Soms zit ik te laat thuis achter de computer om nog MTT's te starten, maar ik probeer ze dus zoveel mogelijk te spelen.

Het lukt me niet om grote resultaten neer te zetten maar wel veel kleinere cashes. Laatst had ik weer twee finale tafels op één dag, maar slechts $600 netto winst. Niet slecht voor een dagje spelen natuurlijk, maar er zijn ook dagen dat je dat verliest en die moet je goed maken door door op de goede dagen een klapper te maken. Die klapper die komt misschien ooit wel eens, maar voorlopig ben ik nog niet in de buurt geweest.

Maar ook al zijn er geen echte aansprekende resultaten geweest, ik heb het toch wel aardig gedaan als je puur naar de cijfers kijkt. Zoals ik inmiddels al een keer of wat heb aangegeven vind ik het toch allemaal wel frustrerend. Mij is niet helemaal duidelijk waarom, maar het is wel zo.

Korte samenvatting
Korte samenvatting van gisteren nog. Ik heb 10 toernooien gespeeld met een totale buyin $870. Drie keer een superturbo voor het $100k event op Everest. Eén van die keren was raak en dat leverde een buyin van $215 op. Verder speelde ik een $11 rebuy. Dat ging in eerste instantie goed maar aangezien de blinds hard omhoog gaan moet je het er toch redelijk snel indrukken. Dat deed ik met 77 maar ik liep dus tegen AA aan en exit.

Op CD poker begon het allemaal met een 6-max rebuy. Het aantal van 194 deelnemers vind ik wel lekker en ook de structuur is wel goed. Deze ging goed en ik kwam erg ver. Helaas sneuvelde ik als tiende, nog geen finale tafel omdat het 6-max is. Twee keer een SB vs BB situatie dier verkeerd uitpakt. Eerst schuif ik T9o voor tien blinds en wordt gecalled door 99. Later loop ik met J6 tegen AJ aan. Het leverde nog $250 op.

Een $10 rebuy bakte ik niets (178e zie ik) en de $100 werd bijna wat. Die heeft altijd weinig deelnemers wat ik dus geen probleem vind. Daar schopte ik het wel tot de finale tafel, maar dan zit je nog niet in het geld. Precies op de bubble pakte IK AKs op en bubble of niet: dat trap ik er wel in met een 3-bet. De opener had KK, callde en won. Net geen geld dus.

De 250k garantueed op iPoker kon ik ook niets van bakken helaas. Daar bnegin je deep-styacked waar ik geen held in ben. Dat hoeft niet erg te zijn maar vandaag lukte het me in elk geval niet mijn stack uit te breiden. Ik verlies een kwart van mijn stack met TT waar ik tegen JJ bleek te zitten. Later pak ik KK op en maak ik een raise na twee limpers. De laatste limper gaat ineens all-in wat wel erg vreemd is. Maar goed, met KK call ik natuurlijk wel en hij blijkt AQs te hebben. Aasje op de flop en ik word 500e of zo.

Everest main event
Laatste toernooi waar ik nog in de race was, was het main event op Everest. Een $200 buyin met iets van 450 deelnemers. De top 40 zit in de prijzen en weet je wat: ik zal er eens wat handen uitlichten. Hier beginnen we ook diep met 5000 punten. De blinds zijn nog 15/30 als ik TT krijg. Er is een limper voor me en ik flat ook in MP. De speler direct links van me raist wel en ik ben de enige die callt. De flop komt 776 met twee ruiten en ik check-call. De turn een klaver 4 en aangezien er al een klaver lag liggen er nu dus twee flushdraws en een straat. niet echt lekker en dat vind mijn tegenstander ook want die checkt behind. De river is een klaver 5. Nu ligt er dus 7c 7d 6d 4c 5c. Dat ziet er allemaal eng uit maar zijn riverbet vind ik toch wel erg verdacht. Alle draws zijn nu gemaakt, maar ik denk dat hij de meeste draws juist zou doorbetten op de turn. Dus call ik en dat blijkt goed want hij had Th9h. Volgende 'grote' pot is als ik reraise met AA. Vreemde genoeg krijg ik drie callers, maar iedereen fold op de A54dd flop. Dan krijg ik weer AKo UTG. Geen idee hoe je dat kunt spelen (en of het echt rendabel is) als je 180 blinds diep zit. Ik limp-call maar weer, hit een K en pak een klein potje.

Dan wle een aardige hand. De JH opent voor 500 (blinds 100/200) de small blind callt en ik call ook met AQo. We hebben allemaal iets van 35 blinds. De flop komt Qd7h4h dus toppair top kicker. Check-check en de HJ bet 900 in de 1500 pot en ik call. Turn een Jc en weer check-call. River een 9c en weer check ik. Nu zit er 7500 in de pot en hij gaat all-in voor zijn laatste 3300. Dat is wel heel erg eng want hij kan hier heel erg goed AA of KK hebben. Of natuurlijk een setje. Uiteindelijk gaf voor mij de hoge agressie factor (4.0) de doorslag. Om eerlijk te zijn twijfel ik nog steeds of die call wel goed is. In dit geval wel want hij had 55 voor een complete bluf. Geen idee wat hij wilde bereiken met die laatste bet. nou ja, dat ik zou folden natuurlijk, maar wat kan ik daar hebben dat ik ga folden?

Vanaf dan blijft het gewoon lekker doorlopen. Ik gooi nog even een shortie er uit met QQ en sta zo rond de 40k punten. Dan zit het eindelijk eens wat tegen en verlies ik 10k met QJ tegen A9s. Een shortie vond het nodig (en terecht) het daarmee er in te stoppen. ik verlies nog wat en klim weer terug naar 40k. Nu zitten we zo rond de bubble trouwens en en volgende vreemde hand. Met blinds 1000/2000-200 zit er dus 4600 in de pot (8-man). De button opent naar 4887 wat een heel erg lage bet is. De small blind callt en ik doe ook lekker mee met K8s. Ik krijg 4,8:1 en heb wel een hand. De flop komt 253 en aanhezien het niet zo waarschijnlijk is dat iemand hier gehit heeft maak ik een bet. De button fold keurig maar de small blind reraist all-in. Hmmm. Ik kan hem geen hand geven daar of het moet een flushdraw zijn. Maar goed, ik kan toch ook niet callen.

Twee handjes later, precies op de bubble, wordt er voor me geraised. Ik trap het er toch in met KQs en iedereen foldt braaf. Hij kreeg weliswaar precies 2:1, maar blijkbaar voelde ik aan dat hij er geen zin in had zo rond de bubble. Dan barst de bubble en ziiten we dus in the money. Direct pak ik ook KK op en maak ik een zeer kleine 3-bet. Erg doorzichtig allemaal, maar geen probleem want die gast was wel erg agressief en hij ging ook direct all-in. Geen bad beat deze keer want hij had AA en daarmee was de toernooidag ten einde.

Net niet?
Net de money gehaald dus, maar niets meer dan het minimum. Net geen finale tafel in de 6-max. Wel een finale tafel op de $100, maar net geen geld. Voor mijn gevoel is het dan een avond waar eigenlijk niet veel gelukt is, maar als je de cijfertjes bekijkt: $870 ingelegd in totaal en $1200 er uit gehaald in totaal. Toch $300+ winst en dat is zeker geen slecht resultaat. Ik mocht willen dat ik dat elke dag won...

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Eef,

Ik lees je pokerverhalen altijd met veel plezier! $300 per dag is een heel aardig loon hoor... Misschien moet ik ook maar leren pokeren.
Stomme vraag misschien maar krijg je voor die toernooien niet ook ranking en zo? En nog een stomme vraag: maak je je nooit zorgen dat je te veel onder dezelfde naam speelt en je tegenstanders zo te veel statistieken over je verzamelen?

Groeten, joris

Parkiet zei

Heeey Joris,

Ja, $300 per dag is vreselijk goed ne haal ik bij lange na niet. Ik ben in elk geval met heel wat minder al wel tevreden.

Er zijn meerdere sites die rankings bijhouden. Eén ervan is officialpokerrankings.com. Maar weer niet voor alle rooms en het lijkt ook niet voor elke site 100% betrouwbaar. Ikzelf hou me er niet zo mee bezig, al is het osms wel leuk om je eigen rankings bij te houden.

Op vrijwel geen enkele site kun je je naar wijzigen, dus het werkt twee kanten op. Als mijn tegenstanders veel weten over mij, moet ik ook veel weten over hun. De vraag is dan eerder wie het beste van de beschikbare informatie gebruik kan maken.