donderdag 27 augustus 2009

Freeroll beter dan ik dacht..



Freeroll
Die dingen speel ik eigenlijk nooit. Omdat je veel speelt en dus veel geld oplevert voor de sites krijg je soms aan een freeroll meedoen. Die mijd ik meestal toch wel moet ik zeggen. Iets dan niet goed wordt begrepen, 'je kan toch gratis meedoen?' is dan de gedachte. Maar als je bijvoorbeeld een $1000 freeroll hebt, dan doen er een man of 700 aan mee. Gemiddeld win je dan $1,50 of €1,00. Het is gratis natuurlijk maar ik vind het normaal gesproken niet de moeite waard.

Dit keer besloot ik toch mee te doen, met name omdat het een $10000 toernooi was. toch wel een stukje mee. Het had dan ook wel wat meer deelnemers (1700 of zo?) dus nog steeds maar $5 aan equity of iets. Maar ik kwam er al snel achter dat er iets meer equity in deze toenooien zit dan ik dacht. Op de picture hierboven zie je me zitten en verder zit *iedereen* aan tafel uit. dat werd elke hand raisen natuurlijk, maar ondanks dat haalde ik slechts een PFR van 93% of zo. Het zit zo ingebakken: 52o, UTG, autofold, oh oops.

Slecht?
Laatste paar dagen ging het erg slecht. De SNG willen niet lukken al heb ik er niet veel gespeeld. Gewoon pech lijkt me. Ook de PLO speel ik de laatste tijd weer wat meer, maar inmiddels draai ik $1000 onder EV. In gewoon nederlands: bij gemiddeld geluk had ik $1000 meer winst gedraaid dan dat ik nu hbe gedraaid. Feitelijk heb ik helemaal geen winst gedraaid en sta ik op een klein verlies. Ook de MTT's liepen niet, maar dat is eigenlijk niet vreemd. De toernooien is heel vaak een klein beetje verliezen en dan ineens een bups winnen. Een echte bups was het niet vandaag, maar mischien wel een kleine bupsje. Ik werd 3e in een $100 toernooi met 50 deelnemers of zo. Geen groot bedrag en ook niet genoeg om het verlies van de afgelopen tijd helemaal goed te maken, maar het is het uiteraard beter dan niets.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En de freerol geshipt?

Mark

Anoniem zei

Nee, dat niet en zelfs niet eens gecashed. Op een gegeven moment brak de tafel op en werd er zo nu en dan wel echt gepokerd.

Dat pakte dus niet goed uit :-)