zondag 23 augustus 2009

Meer MTT's

Gisteren
Gisteren weer even online MTT gespeeld. Dat beloofde een mooie avond te worden, want direct het eerste event schreef ik op mijn naam. Dat was heel gek trouwens, een PLO rebuy toernooi met slechts 10 deelnemers. Direct de FT dus, lol. Nog vreemder was dat veel spelers geen rebuy deden en na een minuut of 30 al zat ik HU te spelen. Erg vreemd, wie doet er nu geen rebuy als je precies op de bubble er uit vliegt??? Nou ja, aan het eind van het uur deed ik toch ook maar de add-on erbij. Geen idee of dat correct is want mijn tegenstander had een dikke chiplead. Maar goed, ik dee het wel en ook wist ik dit toernooi dus te shippen voor $180.

Daar bleef het dan helaas bij. In een $100 toernooi stond ik er redelijk voor. Maar precies op de bubble schoof ik het er in met AQo vanuit middle positie met 10 blinds. (avArage zal iets 13 blinds zijn geweest.) Vreemd genoeg vond de button dat hij op de bubble wel kon callen met ATs. Op zich een goed scenario voor mij, maar de T kwam deze keer. Verder lag ik overal ook al uit, dus $180 er uit gehaald maar ergens tussen $500 en $600 ingelegd. Geen goede deal dus.

Jackpot SNG
iPoker kent het principe van SnG's met een jackpot. Er zijn er diverse, maar waar het op neer komt is dat je een x aantal keer achter elkaar moet winnen. Normaal gesproken is het niet de moeite waard, maar de één van die Jackpots was opgelopen tot $65000. Enig rekenwerk leerde dat het +EV was om te spelen voor mij, dus ik denk ik probeer het eens. Niet gelukt uiteraard, maar een redelijk resultaat. 162x gespeeld en 24,7% eerste. (Normaal is 1/6=16,67%). Het heeft me de afgelopen dagen een beetje winst opgeleverd en een troostprijs. Je moet dus 6x achter eklaar winnen en dat is niet gelukt. Maar als je 6x achter elkaar bij de laatste twee bent gekomen krijg je nog een mini-prijsje. Dat is wel gelukt. Ik zie het hele verhaal maar als een gratis kans om de Jackpot te hitten. Inmiddels is die gevallen of is het bedrag in elk geval verlaagt, want controleren kun je niets. Nu is de jackpot dan zo laag dat ik het niet de moeite waard vind om te spelen. Het is zeker geen +EV meer.

Zondag
Vandaag heb ik weer een lijst met MTT uitgezocht. Weer een akelige hoge buyin. Als je alles bij elkaar optelt komt het over de $1200. Eens kijken wat het wordt.

-------------------------------------------------------------

Eerste resultaat is binnen. Een random $10 rebuy toenrooi lig ik inmiddels uit, maar een kwalifier voor het EVP main event is me gelukt. Daar had ik me al voor ingeschreven dus de eerste $215 is binne voor vandaag. Nog $969 te gaan voor een break-even dag.

En out in de $10k rebuy. Ik push met J9s en wordt gecalld door AQo en AKs.

Out in de $109. Eerst veel mazzel door een 2-outer te hitten, toen stond ik er erg goed voor. Daarna maakte iemand een runner-runner flush die ik niet zag aankomen. Ook niet lekker gespeeld van mijn kant.

Het lijkt meer op twitteren zo, dan op een blog. Maar goed, de $320 is weg. Veel lastige spots en short-stacked verloor ik AJ tegen 99 en een overcall van AQ.

PLO werd ik 5e, net buiten het geld.

OP Everest begon ik goed door met kleine potjes van 5k naar 10k te gaan. Inmiddels gezakt naar 8k terwijl de blinds wel blijven stijgen.

En we twitteren door: terug geklommen naar 10k, toen AA tegen AKo en dubbel naar 20k (=2x avg)

Bleuh, in de 30k grd maak ik een 3-bet met TT om een short-stack te isoleren. Helaas vind de big blind AA en lig ik er uit.

De Malta kwalifier, daar opent de CO. Ik schuif het er in met AdKd en hij callt uiteindelijk met AJo. Een mooie flop met twee ruitens waaronder de Q. De turn is een K, dus nu is zijn J ook niet meer goed. Maar met een tien kan hij nog een straat maken, tenzij het een ruiten is. Tja, je voelt hem al aankomen, het was de Tc volgens mij dus die is ook afgesloten.

Het lijkt dus geen goede avond te worden. Ik zit nog wel en een $10 rebuy en main event op Everest. Uiteraard één goede cash en alles is weer ok.

Halve stack weggeblufd :-(

AA tricky gespeeld --> dubbel op!

Op iPoker lastige hand verloren, sta nu op 15k (30k avg) met 10 blinds of zo. OP Everest sta ik iets van 34k, (38k avg) wat redelijk goed is, maar erg lastige tafel. Veel dikke stacks en een losse dkke stack links naast me.

En out in de $10 rebuy. net ITM for $40. Troostprijsje.

En double up met KK tegen losse gast links van mij :-D :-D

ITM! Sta er redelijk voor, maar zal nu gekkenhuis worden met alle shorties.

Bah, direct halve stack weg met AQs tegen AKo en 33

Out als 28e. Helaas. Weer ITM op het Everest toernooi ($750), maar helaas toch een verliesgevende dag.

Geen opmerkingen: