zondag 30 maart 2008

Champagne!

En we hebben het wel weer verdiend. Wat een drama weer dat reizen. Dat mensen dat voor hun plezier doen, (of hun werk zelfs!) Relaxed treintje, Hengelo instappen, Schiphol uitstappen was er niet bij vandaag. Eerst nog even langs DAE, om diverse 'vouchers' uit te printen. Pas vrijdag laat kreeg ik die toegestuurd per mail. Nog even de stad in, eten, fototoestel kopen en een beetje rond dwalen. zo rond 15:00h pak ik de trein, maar het was direct al mis. Ongeluk gebeurd bij Deventer, je kunt beter via zutphen/arnhem gaan. In Arnhem werd er omgeroepen: wegens werkzaamheden kun je beter via Nijmegen en Den Bosch gaan. Via watte?? Ik dacht dat ik het verkeerd had verstaan en schoot zo'n NS-dame aan, maar die bevestigde het slechte nieuws. Hmm. Ok, via Den Bosch dus en Amsterdam naar schiphol.
Ongeveer twee uur later dan gepland kwam ik daar aan. Inchecken via de zelf-incheck procedure faalde. Weer een dame erbij, en die verwees me naar een lange rij ergens. Zucht. Wat bleek, vlucht overgeboekt en ik sta op de stand-by lijst. Kreeg nog wel iets van een ticket, maar moest maar op hoop van zegen naar de poort begeven. Daar melden om 20:05h, direct keek ik hoe laat het was. "ja, je hebt nog 10 minuten" was de reactie. Grrr. Dan moet je dus nog door de douane waar ik wel eens 3 kwartier in de rij heb gestaan. Dit keer viel het mee en kon ik me er redelijk doorheen wurmen, al verloor ik nog wel een ellebogen gevecht met een wat oudere dame. Aangekomen bij de 'gate' benader ik weer zo'n KLM-dame, die me weer doorverwees naar een andere KLM-dame die mijn ticket verscheurde. Dat interpreerde ik maar als goed nieuws en idd kreeg ik een nieuw ticket. In de bussinessclass was blijkbaar nog een plekje over. Pfoei.
Maar de bagage werkte niet mee. Er zat meer baggage in het vliegtuig dan was aangemeld. Alles nog een keer natellen dus en dan kunnen we vertrekken. Nee, bij het natellen bleek dat er echt een item teveel in het toestel zat en dat moet er dan eerst uitgezocht worden. Uiteindelijk lukte ook dat en konden we weg en vanaf daar liep het wel soepel. Op Nice aangekomen was het wachten op baggage, maar daarna stond er keurig iemand met zo'n bord dat zij 'DONDERGOOTR'. Niet helemaal goed gespeld maar ik was blij het te zien aangezien ik verder geen idee had hoe het in Nice verder zou moeten.
Nog een lange rit naar San Remo met de taxi. Het stikt hier van de tunnels en toltoestanden, maar blijkaar zat dat alles al bij de prijs in. Eindelijk in het hotel aangekomen en een fles champagne gekregen.
Ik ben zo moe als een hond en Nandy krijgt de uren nog. Dit terwijl ik er nog niet achter ben of ik hier internet heb. Dus dat is ook weer lekker gepland.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Evertjan,

Business class? Auto met chauffeur? Champagne? Toe maar..
Dan trek je je van zo'n paar omleidingkjes toch ook niks meer aan?
Ben benieuwd naar je verdere 'avonturen'.
Veel plezier en succes bij het pokeren!

Martin