woensdag 5 maart 2008

Ept Choice, we proberen het weer

Slechts 72 man deden er aan mee dat betekende dan ook dat er slechts één prijs te winnen was: namelijk de ticket ter waarde van $15 000. Een tweede prijs was er niet. Ik had een vliegende start want na een hand of 5 kreeg ik Ah Jh in de BB en callde ik een raise. Flop komt 7s 8h Qs, dus ik heb een flushdraw en een overkaart. Mijn check-raise all-in was mischien niet de beste move. Ik keek tegen 77 aan voor een set maar een laatste harten op de river maakte dat ik dubbelde.

Een paar kleine potjes pakte ik nog mee, maar geen grote handen of potten en het betalen van de steeds maar hoger wordende blinds zorgden ervoor dat ik weliswaar wat chipjes verzamelde, maar toch wel heel erg achter begon te raken op het gemiddelde. Dus toen ik twee loose limpers voor me had, zag ik mijn kans schoon en ging all-in met KJo vanuit de small blind. Niet echt een geweldige hand voor een all-in, hoewel: de kans dat de limpers mij gedomineerd hebben is natuurlijk klein. Toch called er één met ATo, maar ik win en bouw mijn stack uit van 3700 naar 8200. Dat is toch wel wat risico waard.

Dan gebeurt er weer een tijd niets, hoewel ik zo nu en dan all-in ga om de blinds en antes op te pakken. Het probleem is een beetje de chipleader. Een zekere Jan41 is extreem loose en zit direct links naast me. Simpel potjes oppakken is er niet bij. Dat heeft ook voordelen, want als ik all-in ga met AQ called hij met QJs. Die blijft staan en daarmee ga ik van 8200 naar 19000 punten en zit ik zowaar bij de top 3.

Inmiddels aan de finaletafel beland en tweede in chips clash ik met de chipleader. Vanuit de cutoff raise ik naar 2123, zoals ik al wel vaker had geraist. (Blind 400-800, 100 ante). De big blind gebruikt zijn tijd en gaat dan all-in. Omdat hij lang nadacht meende ik een goede kans te hebben hier. Mischien een laag pocket, mischien ook 88, maar waarschijnlijk twee overkaarten. Hij kan natuurlijk ook toneel spelen met een tophand als AA/KK maar aangezien tophanden niet veel langs komen besloot ik de gok te wagen. Hij had AQo waarmee ik dus een correcte call maak. Gelukkig win ik die hand en daarmee ben ík ineens de chipleader geworden. Met nog zeven man in de running heb ik zowaar 3x zoveel chips als de nummer 2.

Genoeg reden om zenuwachtig te worden, want nu zijn mijn kansen om dit binnen te tikken ineens heel reëel. En die worden alleen maar groter als ik mijn 39000 punten weet uit te breiden naar 48000 punten. Dit alleen door kleine potjes op te pakken. Ook nog weer het voordeel van het aangaan van zo'n coinflip trouwens. Nu heb ik laten zien niet makkelijk weg te leggen voor een reraise, én ik heb nu ook de chips om te betalen. Dus het is moeilijk voor mijn tegenstanders 'plays' te maken.

Vier minuten later heb ik zin om iemand te wurgen.

Eerst een redelijk normale hand. Een shortie, weer dezelfde Jan41 van voorheen, gaat all-in en ik heb een makkelijke call met AK. Hij heeft 22 en een A op de flop maakte me blij. De 2 die er ook lag zag ik even later pas. Nou ja, nog steeds chipleader met 39k, al is het minder ruim. Dan een paar handen later foldt iedereen naar de SB en dezelfde Jan41 maakt een kleine raise. Met weer AK pleur ik het all-in en deze Jan callt zonder enige aarzeling met Q8o. De watte? Ja, een vrouw en een acht. Er zelf mee all-in gaan is nog een prima play, maar er een all-in mee callen is ietwat vreemd. Nou ja, niets aan de hand tot aan de river, daar maakt hij een straat met zijn 8.
Tja, na twee van deze beats ben ik geen chipleader meer en zit ik zelf in de problemen. Maar goed, we leven nog wel en als ik dan 99 oppak ga ik maar weer all-in. De call wordt gemaakt met KJ. Flop komt KQ9, en die 9 maakt me een set. Helaas komen er ook nog een turn en een river en die laatste deed me de das om. Dat was namelijk een T en ik verloor met mijn set tegen een straat.

Weer net niet dus.

Geen opmerkingen: