dinsdag 18 maart 2008

Nog meer steps

Het loopt ff niet zo zal ik maar zeggen. Al een tijdje niet. Zolang de 'vloek' voortduurt speel ik maar weer eens de lage en soms erg lage limieten. Ik heb geen zin om telkens maar te verliezen, en nu verlies ik op de lage limieten ook wel, maar dan is het tenminste niet zo veel.

Zondag was het weer toernooiendag, maar ik had er al snel de balen van. Het hoofdtoernooi ging ik uit met AA. Iemand c allde mijn reraise all-in met 76s. Eén van de beste handen tegen AA en dat bleek. Ik meen dat hij een flush maakte. Nu speelde ik ook niet lekker, want ik had behoorlijk wat punten geknoeid in een eerder stadium.

Een ander toernooi, weer AA. Een zwakke speler raisde in early position en ik wilde niet direct reraisen want dan weet iedereen wel hoe laat het is. Helaas folde iederen toch en de flop komt J-hoog. Alle chips gaan naar het midden want hij heeft KJ. (Zeer slecht om dat zo te spelen). De 5-outer komt en ik kon weer een toernooi afsluiten.

Nog een ander toernooi zat ik erg goed in qua chips. Maar ik krijg KK tegen AK en er komt een aas. Direct de volgende hand heb ik weer KK en weer zit ik tegen AK en weer komt er een aas.

Aangezien ik de zondag zo'n beetje reserveer voor de grote toernooien had ik dus ineens een bak tijd over. Geen zin om voor groot geld te spelen dus maar weer eens de steps gedaan. Dat is toch wel lollig. Ik heb Camtasia mee laten lopen, en dus de toernooien opgenomen. Vier stap 1 tegelijk gespeeld en twee keer door naar step 2. Deze direct maar gespeeld en één van deze wist ik ook te verzilveren. Tja, dan de step 3 er maar achteraan en hier mocht ik een ongelofelijke bad beat uitdelen. Met 98 pop ik het erin en wordt gecalled door ik dacht JJ. De flop komt iets als 445 en dat is niet best. Dit win je slechts één op de 45 keer (ongeveer). de turn was een 8 en alleen een derde acht kan me redden. Die komt dus; het zit eens mee.

Wel een leuk resultaat. 4x $7,50 omzetten in een $215. Nu heb ik er de afgelopen drie weken er ook wel (niet schrikken) $10 000 doorheen gerosd, dus het nog een lange weg te gaan. Maar het begin is er in elk geval.

------------------------------

En vandaag liepen de steps ook weer goed. Huidige balans:
Step 1 ($7,50) : 0
Step 2 ($27,00): 2
Step 3 ($82) : 0
Step 4 ($215) : 4
Step 5 ($700) : 4
Step 6: ($2100): 0
Totale waarde: $3284 (10 tickets).

Eigenlijk wilde ik ook een step 5 spelen, mar die zat vol met sharks. Ik zal er toch een keer aanmoeten, want echt softe step 5's zullen er wel niet zijn. De buy-in is toch $700 en dat trekt gewoonweg volk aan dat het toch een beetje kan. Wat dat betreft: die vietcong01 zat weer eens aan tafel. Aan een step 4 dus die ik speelde. Hij leert niet echt van zijn fouten: UTG raist en iedereen foldt naar mij in de small blind. ik flatcall met AKo en ook vietcong01 in de bigblind callt. Flop Ts 7d Ks en ik donkbet met mijn top pair en top kicker. Beide spelers callen. De turn is een 3d en aangezien beide spelers niet veel chips meer hebben zet ik ze maar gewoon all-in. Beide spelers callen. Vietcong laat K9 zien, wat ik kan begrijpen. Mischien zit ik op een (flush)draw. Hoewel, er zit nog een speler achter me en het zou wel vreemd zijn dat we beide op een draw zitten. hoe dan ook, die laatste speler callt ook nog. Tot mijn grote verbazing draait hij AJo om. Alleen een T kan hem redden. Dat is toch wel heel erg vreemd gespeeld.

Nou ja, ik heb weer eens lekker gedraaid in elk geval.

Geen opmerkingen: