donderdag 17 januari 2008

EPT, weer net niet.

Woensdag worden veel EPT-qualifiers aangeboden. Everest heeft de EPT-choice die ik al eens gewonnen heb en Pokerstars komt met diverse qualifiers voor diverse EPT's. De EPT-choice was weer kort. al redelijk vroeg in het toenooi (derde level of zo) is er een early raise en drie callers. Ik heb AKo in één van de blinds en reraise pot. Tot aan de laatste caller werd er gefold en die dacht even na en kwakte maar all-in. Ik call natuurlijk en hij heeft QQ voor een coinflip die ik verlies. Ik heb nog wat puntjes over, maar terugkomen kon ik niet meer. $210 down the drain.


Tegelijkertijd speelde ik een $109 qualifier voor een $1000 qualifier voor err, ik weet niet meer wat. Dat was niks en weer $109 weg.


Beter gaan de double shootouts (DS) me af. Dit werkt als volgt: maximaal 81 spelers schuiven aan 9 tafels. Elke tafel kent één winnaar en dan hebben we dus 9 winnaars. Die spelen weer tegen elkaar en de winnaar daarvan krijgt een ticket en $1000 handgeld. Afhankelijk van het toernooi en het preciese aantal deelnemers krijgen de nr 2 en 3 ook nog wat. Zeker geen gemakkelijke opgave, maar zoals ik al zei: op de één of andere manier ligt het me wel. Uiteraard win je statistisch gezien 1 op de 9 keer die eerste tafel. Maar ik heb dat nu 9 of 10 keer gespeeld en vijf keer door de eerste ronde gekomen. Uiteraard denk ik graag dat dat niet door geluk komt, hehe.


Nou ja, als eerste begon de DS voor Kopenhagen. En uit de chat bleek dat er een echte topper aan tafel zat. Ben vergeten hoe hij heet, maar heb hem even opgezocht. Hij stond nr 8 in de 'officalpokerrankings' voor Pokerstars. Nr 8 van meer dan 400 000 spelers zegt wel wat, net als de $150 000 die hij de afgelopen 3 maanden blijkbaar gewonnen heeft. Inmiddels heb ik in de history gevonden wie het was: vietcong1. Ik ken hem (uiteraard) niet.


Nou goed, ik raise met KQo wat shorthanded standaard is. Meneer callt en alarmbellen beginnen te piepen want hij speelde wel tight en zal ook wel gezien hebben dat ik dat ook doe. KQo is dan ineens niet zo sterk meer en toen de flop T9x kwam geloofde ik het wel en ging ik voor de check-fold. Maar hij checkte achter me en de turn was een J, waarmee ik een straat heb. Tja, dan wil ik wel betten en ook de river werd afbetaald met zijn geslowplayde AA. Toen had hij niet veel meer en ging even later all-in. Ik callde uiteraard met mijn AQ maar hij had AK. Twee Q op de turn en river maakte mij toch de winnaar en zijn chips smaakten extra goed.


Waarom dit lange gebrabbel over deze ene speler? Nou simpel: dat was het enige succes aan deze tafel want ik kon hem niet winnen en kwam zelfs niet in de buurt van. Dat was dan ook weer $215, dure hobby dat pokeren.


Beter ging me de DS voor Dortmund af. De eerste tafel liep eigenlijk vanzelf, behalve dan de headsup-battle. (Dat wil zeggen als we nog met zijn tweeën over zijn.) Mijn tegenstander was mega-agressief. Meestal is dat ook goed, maar ik vond de blinds nog niet hoog genoeg om daarin mee te gaan. Blijkbaar kwam hij ook tot dat inzicht want hij begon rustiger te spelen. Het duurde erg lang, maar ik had het idee dat ik de betere speler was. Zeker zijn postflop-spel was wel wat op aan te merken. Een grote pot was met AQ tegen zijn KQ op een TJx flop. Die won ik en hij was zo goed als dood. Helaas won hij toen ineens 5 potten op rij of zo, terwijl ik vrijwel elke keer favoriet was om te winnen. Tja, dan heeft hij weer een goede stack en beginnen we van voren af aan. Toen de blind hoger werden bouwde ik toch iets van een chiplead, en de laatste hand pakte erg mooi uit voor mij. Ik raise met Qs4s en hij callt met 7s2s. Geen idee waarom hij daarmee wil callen, maar de flop waren ook drie schopentjes. Allebei een flush en de chipjes vliegen naar het midden terwijl mijn kansen zo goed als 100% zijn. (mischien kon hij nog runner-runner straight-flush maken, weet ik niet zeker meer).


Op de finale tafel zit je dus met 8 andere winnaars, en dan kun je wel zeggen dat het kaf van het koren gescheiden is. Weer twee toppers aan tafel, maar die konden niet echt iets opbouwen. Ik ging wel lekker, ten minste, ik ging vrij lang lekker. Later speelde ik waarschijnlijk wel wat minder, beetje slapjes. Dat zou ik nog eens goed onder de loep moeten nemen. Hoe dan ook, toen we nog met z'n drieën zaten had de CL 12k, ik en de derde persoon hadden ieders nog 7k. Ik verloor wat ongelukkig in een blindfight 2k, ging een keertje door de blinds zodat er nog 4k+ over was. de blinds gingen net omhoog naar 200-400 met nog wat ante, en dan is AJ ineens een no-brainer all-in. Helaas vond meneer de klojo AQ en dat is dan weer een easy call. De vrouwen waren me eerder gunstig gezind, maar de boeren hadden er minder trek in. (Wel logisch op zich) En zo werd ik dan derde. 2e, 3e, 4e en nu weer 3e, allemaal net niet. Nou goed, deze keer zat er wel een troostprijs aan vast van $1050. Zo sluit ik dan de dag nog af met iets van $300 winst. Geen slecht resultaat op zich, maar als je bijna $13800 in handen hebt (plus bragging rights!) is het vreugde gevoel er toch niet helemaal.








1 opmerking:

Anoniem zei

Jammerrrrrrr .. ik hoor wel wanneer ik je 30" kan bestellen ... :P