woensdag 9 januari 2008

Eerste live toernooi

Het eerste live-toernooi van het jaar heb ik weer achter de rug. De €50 rebuy in HC-Enschede. Eigenlijk speel ik veel liever de cash-games, maar die worden pas interessant als een paar tafels vrij zijn van het toernooi en een paar 5-5 spelers erbij. Het eerste uur tijdens de rebuy was het weer bananen-poker. A6,T8, A2s was blijkbaar genoeg om preflop all-in te gaan. Ik wil zelf toch wel een beetje een handje hebben en die kwam niet dus zakte mijn stack wat.

Daarvoor had ik toch één hand al wel gespeeld, namelijk 77. All-in tegen 76o, JTs, AQo en A8s. Ik had niet verwacht dat er zoveel callers zouden komen en ook het feit dat er al een 7 uit is maakt het nog -EV ook.

Ik flop toch een keer top pair met Ks8s en kreeg een erg loose call van middle pair zonder kicker. Dat dubbelde me op en met de add-on erbij stond ik dus na de rebuy met een iets boven gemiddelde stack van 5200 punten.

Daarna in een unraised pot heb ik op de BB weer K8. Met een flop van Kd9d6c (zoiets in elk geval) was ik toch niet van plan een grote pot te gaan spelen. Ik vond het dan ook wel best dat het rondgecheckt werd, en hopende op een blank-turn kan ik dan wel iets van een bet maken. Helaas vond de button het nodig nog weer een mini-bet te maken. Waarschijnlijk om een reden die alleen hijzelf weet. In elk geval begrijp ik zoiets niet. (Als je niet veel bijzonders hebt, pak dan de gratis kaart. Heb je wel wat, maak dan een grote bet.) Hoe dan ook, ik call en een relatief tighte chinees check-raised all-in. Weer zo'n vreemde move. Ik kan eigenlijk niet geloven dat hij een draw zo speelt, maar een goede hand checken terwijl er een straat en flushdraw ligt tegen 4 spelers is ook heel vreemd.

Na behoorlijk lang nadenken (voor mijn doen tenminste) besluit ik de call te maken en blijk een kicker probleem te hebben. Hij laat KQ tegen mijn K8. Aangezien de turn een gelukkige 8 is, heeft *hij* ineens een kickerprobleem en dat blijft zo. Dan sta ik op 11K of iets, verplaats twee keer van tafel en blijf erg tight spelen. Dan op blinds van 200-400 en twee limpers raise ik naar 2200 met AQo. Online zou ik wat meer raisen, maar hier vind ik het zo wel goed. Erkan ook, want hij called met JTo uit positie ook nog. Voor meer dan 20% effectieve stacks. Nou ja, als de flop JJT komt kan dat natuurlijk ook wel. Ik c-bet en hij callt a-tempo en zonder iets te zeggen. Als hij een draw heeft, kakelt hij je eerst de oren van de kop en dan zal hij eerder all-in reraisen dan callen. Als hij dan op de turn direct uitbet moet hij wel een J hebben. Maar met een dubbele gutshot + nut flushdraw ga ik nergens meer heen. Nou ja, naar de cash-games ging ik dus, want tegen zijn full-house was ik al drawing dead.

In de cash-games ging het wel goed. Ik kreeg niet veel bijzonders, maar er was veel actie aan tafel. Waaronder een een gelegenheidsspeler die zo'n beetje elke hand probeerde te bluffen. Hij boekte er goede resultaten mee, want een enkele keer had hij natuurlijk ook wat en het is moeilijk wegleggen tegen hem. Tegen mij gelukkig niet al te veel en samen met de enige goede hand die ik gehad heb (QQ) leverde dat zo'n €500 winst op. niet genoeg om het verlies van zondag te compenseren (-€700) maar ben er toch wel tevreden mee.

Geen opmerkingen: