donderdag 24 januari 2008

Slappe hap

Beetje slappe hap de laatste tijd en weinig bijzonders gebeurd. Afgelopen weekend was redelijk saai, beetje standaard spul en een kleine winst geboekt. Dinsdag kon ik me niet motiveren voor het wekelijkse toernooi, dus ging ik maar de cashgames spelen. Om 20:0hh is er alleen een 2-2 tafel open, en zoals gebruikelijk was er redelijk weak-tight spel. Ik runde daar goed, mede vanwege de kaarten die wel mooi voor me vielen. €400-€500 winst in 2,5 uur en dat is behoorlijk veel.

Ook veel was wat ik daarna verloor op de 5-5. Eerst die 500 winst weg, daarna nog eens 1000 en nog een keer 1000+. Een hele dikke €2000 verlies en dat zal ook wel een record zijn. (Ben even te lui om het op te zoeken.) Het zat niet echt mee: verloor TT tegen JJ, JJ tegen QQ, AQ tegen AK (met A op flop). Ik speelde behoorlijk LAG, dwz ik kwam veel potjes raisend binnen, zo ook een keer met KK en 5 callers (mijn respect was wel een beetje weg tegen die tijd). Flop komt A32 met 2 schoppen en ik check. Er bet er één €100 en 2 callers. Ik geloof het verder uiteraard wel en gooi mijn koningen weg waarna de dealer vrolijk een koning draait voor de turn. Hmm.

Maar mijn spel was ook verre van zuiver en ik had me hier en daar toch wel wat kunnen besparen. 700 of 800 minder verliezen had ook tot de mogelijkheden behoort en ik wijt het gedeeltelijk aan meer online no limit spelen. Dat speel je toch wat agresiever en gooi je dus ook wat makkelijker je stack naar het midden. Ik merk wel vaker dat als ik veel een bepaalde vorm van poker speel, dat het andere disciplines wat beinvloed.

Woensdags speel ik meestal de EPT-qualifiers, maar vandaag was er 'Wodan' en ik wilde het afsluitende etentje niet laten schieten.

Geen opmerkingen: