woensdag 10 december 2008

Voor een hobby kan het slechter


De trend de laatste tijd is wel dat het pokeren niet zo heel goed gaat. Zelfs met de STT's (of Sit and Go's) wil het niet echt lukken. Hier rechts een grafiekje. In iets minder dan 1000 toernooitjes op Titan gaat het na een opwarm-ronde heel erg hard omhoog. En daarna wil het ineens niet meer lukken. Een echte verklaring heb ik (nog) niet. Toen het wel hard omhoog ging dacht ik niet dat het gewoon allemaal geluk was,en dat hou ik nu ook nog even aan. Ik denk dus niet dat mijn huidige resultaten alleen door pech komt, maar dat ik ook minder lekker aan het spelen ben.

November is dus een erg slechte maand voor me geweest. De SnG vallen wel mee, maar de cashgames waren slechter en ook in de toernooien heb ik het niet goed gedaan. De eerste van de maand won ik wel lekker $2000 of zo, maar dat is inmiddels wel weer weg en de rest erbij. Een gedeeltelijke oorzaak is de ECOOP (Europees kampioenschap van online poker). Dat kent redelijke hoge buy-ins en heeft me gok ik $1300 of zo gekost. Drie van dietoernooien gespeeld en daar zat het net niet voldoende mee.

Voor pokerprofessor word ik geacht het één en ander te doen, maar ook dat viel niet mee. Als je een toernooitje wilt filmen en je vliegt er al snel uit, dan levert het niet veel materiaal op. Ook de cashgames waren lastig. Verliezen in een film is eigenlijk iets waar ik niet zo op let, maar als je compleet gepuind wordt, tja dat zet ik dan toch wat minder graag online. (Hoewel dat wel leerzaam kan zijn.)

Als laatste heb ik wat op Pokerstars gespeeld. Daar kun je wel lekker multi-tablen en daar heb ik dus op de lage limieten wat lopen rommelen. Ook weer de steps gespeeld maar weer was ook dat geen succes. Ik zal even snel inloggen om te kijken wat het overzicht is: één keer de step 5 en vier keer de step 4. Samen met $275 cash komt dat uit mijn hoofd op $1780. Dat is wel hoger geweest, maar ook veel lager want de laatste paar keer lukte het allemaal weer wel.

Ook heb ik daar wat turbo-SnG gespeeld van $15+$1 en lager. Iets van 200 toernooitjes en daar haalde ik een ROI van 10%+. Dat is op zich niet veel, maar 10% is wel $1,60 per toernooi en als je er dan 15 tegelijk speelt is dat $24 per uur grofweg. Voor een hobby kan het slechter :-P

------

En direct na deze post nog wat gespeeld en er drie step 4 tickets doorheen gedonkt. Nou ja, feitelijk had ik voornamelijk pech.

Geen opmerkingen: