zondag 28 december 2008

Eerste toernooien na kerst.

Kerst is nu zo'n beetje achter de rug. Afgelopen twee dagen bij de familie doorgebracht wat erg gezellig was. Wel weer een paar kilo'tje er bij neem ik aan en dat trainen we er vanaf vandaag er dus maar weer vanaf. En inderdaad doe ik dat door online te pokeren. Dat schiet natuurlijk niet echt op, dus moeten we maar veel spelen, hehe.

Vandaag is het zondag dus weer MTT dag. In eerste instantie ging het wel goed. In vier 'grote' toernooien had ik een boven gemiddelde stack en stond ik er dus fijntjes voor. Ik besloot me zelfs weer uit te schrijven voor een toernooi dat ik van plan was te spelen. Ik had al meer dan $1000 op de tafels liggen en dat vond ik wel voldoende.

Maar in MTT's is de weg lang en dat bleek hier ook weer. Als eerste sneuvelde de Sunday Warm up op pokerstars. Dit toernooi speel ik zelden, maar vandaag dus wel. Stond er goed voor maar een shortie schoof het erin en ik callde met AKo. Zijn 55 bleef staan helaas. Later schoof de SB het erin tegen mijn BB. Met A3o is het een call daar voor de 12 blinds of zo die ik nog had. (Ik zat nu dus helemaal niet diep meer.) De call bleek correct, hij liet K7 zien maar een 7 op de river kostte me mijn stack.

Ook op Everest ging het weer erg slecht. Ik speelde drie SnG's waar ik in de eerste twee gekoelerd werd en als laatste eindigde. Een derde bubbelde ik en ik weet niet eens hoe ik eruit ging want je kunt de history niet meer zien. In elk geval pushde ik en blijkbaar werd ik gecalld en verloor ik.

Het main event ging in eerste instantie wel goed. Kreeg er wat kaarten en ook een AQs tegen een AQo preflop all-in pakte goed uit. Ik flopte namelijk een flush. Maar de blinds gaan daar echt hard omhoog en de antes zijn ook hoog. Dus wat later had ik de keus om voor het geld te gaan of voor het grote geld. Op een 17e plek schoof ik het erin met AJo UTG+1. Eigenlijk zou ik die hand nog eens moeten bekijken, maar het lijkt me wel goed. Helaas vond iemand een betere hand, namelijk AK en zo vloog ik er vlak voor de money uit. Dat is best jammer, want de payout is er redelijk. De laatste betaalde plek krijgt nog steeds 3,5x de buyin.

Op dit moment zit ik alleen nog in twee Titan toernooien, een $350 en een $200. Beide boven gemiddeld maar ook nog weer een lange weg te gaan.

--------

En in beide gevallen bleek de weg te lang. In de kwalifier (dat is de $200) kwam ik nog het verst. Ik denk dat ik 31e geworden ben terwijl er 29 prijzen waren. Dat wil zeggen de top 29 kreeg hun inleg terug en de top 3 kwalificeert zich. Ik was short en schoof het erin met TT tegen een UTG limper. Die bleek A3s te hebben en vond dat voldoende om mee te callen. Vind ik ook best maar helaas kwam er een aas op de flop.

Het main event werd dus ook niet wat. Eerst verlies ik iets als AJ tegen AKo. Een shortie vond die hand ergens en ik kreeg 2,5:1. Later vond ik dan AKo en zat tegen TT. Die viel verkeerd zoals de meeste handen vandaag. Blijkbaar is het zo'n dag dat je weinig goed kunt doen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Evert-jan, geniet nog altijd erg van je verhalen.

Ik had ook een lekkere beadbeat dit weekend: In middenfase van 11 dollar tournooi (200 spelers) als bijna chipleader een pot van 25.000 chips (avarage 4.000) verliezen met AA tegen 77 (7 op de river).

Vraagje: ik speel altijd tournooien op everest onder de 20 dollar, als ik aan 55 of 100 dollar tournooien meedoen schrik ik altijd van het niveau. Klopt het dat men daar veel aggressiever speelt?

Morgen naar Barcalona, kijken of ik het pot limit Omha geweld daar durf te bestrijden.

prettig nieuw jaar

Mark

Parkiet zei

Hallo Mark,

Ik denk wel dat op de hogere buyins de spelers beter zijn, en daarmee vaak ook agressiever. Dat is ook logisch lijkt me. Maar op Everest vind ik het altijd wel meevallen. Ik speel er nu zeer zelden en voornamelijk de $100k op zondag. Daar is het nivo toch echt niet hoog alhoewel er natuurlijk ook wel erg goede spelers zijn.

Succes in Barelona, ik heb er EUR 3500 achter gelaten of zo. Ik hoop dat jij het beter doet.

Evertjan