maandag 22 juni 2009

Pokerlistings.nl

Hand Calculator
Die lui vroegen me of ik niet hun geweldige Hand Calculator op de site wilde zetten. Wat moet je met zo'n ding denk ik dan, ik gebruik altijd pokerstove en dat werkt prima. Het voordeel van zo'n online calculator is natuurlijk dat je niets hoeft te installeren én deze kan ook nog eens PLO berekeningen doen. Daar heb ik wel een online adresje voor, maar de pokerlistings variant is toch wel wat makkelijker te gebruiken.

Schaken en Poker
Veel interessanter vond ik het artikel over schakers die aan het pokeren slaan op die site. Niet in de laatste plaats omdat ik zelf schaak, maar ook omdat één van Nederlands beste toernooi spelers een schakers verleden heeft. In dan heb ik het natuurlijk niet over mezelf, maar over Marc Naalden. Die zette gisteren zijn zoveelste toernooiresultaat neer en wat voor één. Nu is in Las Vegas de WSOP aan de gang en Marc speelt daar dus veel van de toernooien die erbij horen. Gisteren won hij één van deze toernooi en voor grofweg $190.000,-. Een lekker bedrag, en minstens zo belangrijk: een bracelet!

Zo makkelijk is de overgang van schaken naar pokeren niet, maar in elk geval Marc heeft die goed kunnen maken. Voor zover ik weet schaakt hij nog steeds en in elk geval wil ik hem feliciteren met zijn eerste bracelet!

Geen opmerkingen: