maandag 1 juni 2009

Challenge gelukt, min of meer.


De challenge beschouw ik maar als beëindigd. Ik hou er wel een vreemd gevoel aan over, want de bedoeling was eigenlijk om het even met SnG's allemaal bij elkaar te sprokkelen. Dat begon wel lekker maar de laatste tijd liep dat eigenlijk helemaal niet. Zo ook gisteren, daar verloor ik een dikke $200 in de SnG's. Daarmee stond ik nog zo net boven de $300 die ik winst had gemaakt. En omdat het zo slecht liep besloot ik het rustiger aan te gaan doen. Veel spelers zullen er alles aan doen hun verlies goed te maken, maar in mijn ogen is het beter veel te spelen als het lekker draait en het juist rustig aan te gaan doen als het niet loopt.

Dus biertje uit de koelkast getrokken en wat FPP toernooitjes opgestart. Daar zag ik dan ook een FPP-54 voor de sunday warmup. Het was een shootout en die dingen vind ik erg leuk om te spelen. Het was een super turbo ding met tafels van 4 spelers. Een erg vreemd formaat dat ik nog nooit had gezien. De blinds gaan als een idioot omhoog en dus vanaf hand één is het push or fold poker. De bedoeling is dus de tafel te winnen en de andere drie spelers er uit te gooien. Dat lukte en daarna komt de volgende tafel waar je weer tegen drie spelers zitten die net dus ook gewonnen hebben. Die tafel won ik weer net als de volgende. Dan zit je dus aan de finale tafel en is het best spannend want alleen de winnaar krijgt een serieuze prijs. Gelukkig was ik dat en dat leverde een ticket op twv $215. Kassa.

Tegelijkertijd speelde ik een freeroll voor gold+ members. Normaal speel ik die dingen niet want het is op zaterdag avond en er doen 7500 man aan mee. Dat vind ik veel te veel. Het was dan ook niet veel bijzonders in eerste instantie. Gewoon een toernooi net als alle andere met veel te veel deelnemers. De chips gingen er een keertje in met 88 en ik bleek tegen 99 te zitten. Normaal gesproken einde toernooi maar de river was zowaar een 8. Direct de volgende hand pak ik AsKs op en dezelfde speler die ik net gekraakt hij reraisde me all-in. Easy call, maar ik bleek wel tegen AA te zitten. Flop kwam KKx en het is wel erg sneu voor mijn tegenstander maar ik stond er ineens goed voor. Zo bleef ik hele lange tijd boven gemiddeld en kwam ik 'in the money'. Dat stel allemaal niet veel voor want de nr 900 tot 1000 krijgen al geld en wel $21 of iets. De nr 800 tot 900 net iets meer, namelijk $22.

Maar ok het ging allemaal lekker en ik bleef voor het grootste gedeelte ook boven avarage zitten. Eenmaal in de top 100 begint het dan toch wel ergens om te gaan, want ik stond nog steeds boven gemiddeld en de eerste prijs is iets van $15.000,-. Helaas kreeg ik toen een koekje van eigen deeg. Eerst schoof ik het er in met 88 en kreeg een call van AQ. Die flip viel verkeerd en kostte me de helft van mijn stack. Vlak daarna kreeg ik AA en reraise ik een raiser. Hij krijgt goede odds en callt met KQ. Flop QQJ en dat was het dan. Daar vloog ik er dus uit als 70e en dat leverde nog $143 op.

Vandaag was dan het Bart Spijkers Charity toernooi. Pokeren voor het goed doel zeg maar. Het kost $20 om mee te doen waar dan $10 in de prijzenpot gaat en $10 naar de Ukraïne. Pokerstars dubbelde dat bedrag nog eens en aangezien er 300+ deelnemers waren leverde het dus iets van $6000 op. Er waren ook nog wat extra prijzen te verdienen, met name voor de winnaar want die krijgt een ticket voor het side event op de MCOP twv €2000 (of is het €1000). In die zin baalde ik dus wel dat ik tweede werd, want dat werd ik. De laatste hand had ik 98 op een T747J board. Daar heb ik dus een straat maar helaas had 'No Spang' een full house met J7. Daar had ik nog een tighte fold kunnen maken misschien maar toe maar.

In elk geval leverde dat ook weer $450 op en samen met wat 'gewone' winst van vandaag zit ik nu dus boven de $1000.

Eigenlijk was het mijn bedoeling het puur met SNG te doen, maar de basis van het idee, namelijk FPP's om zetten in $1000 is gelukt. Daarmee is de challenge dus beëindigd en zal ik van de week gaan kijken welke spelers in de prijzen zijn gevallen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd~! je speelt lekker de laatsete tijd
Mark

Parkiet zei

Hmwah, de prijswinnaars zijn een stuk enthousiaster dan ik.