maandag 29 juni 2009

Zondag toernooien, runner up en gewonnen!


Nu had ik al een hele tijd geen zondag avond toernooien meer gespeeld, maar ik besloot een laatste step 4 ticket te gebruiken voor de Sunday Warmup op Pokerstars. En als je dan toch bezig bent, tja, dan open je een paar extra toernooien en zo speelde ik de $320 op iPoker. Verder opende ik nog een $10 rebuy en een $100 met 60 spelers. (Voor de vaste bloglezers, dat toernooi heb ik in het verleden twee keer gewonnen.)

Dat begon allemaal voorspoedig en ik vloog echt op al deze toernooien uit de startblokken. Drie keer avarage was normaal terwijl ik meestal al tevreden ben als ik zo rond de helft van avarage sta. Helaas pakten de grote toernooien slecht uit. De grote toernooien hadden helaas geen goed vervolg. Op PS werd 3x avarage 2x avarage, verloor ik nog wat en nog steeds boven avarage reraisde ik met TT vanuit de BB. Blijkbaar werd ik niet geloofd want de call werd gemaakt met A8. Dat lijkt me toch wel een erg losse call, maar ik vond het best natuurlijk. Twee achten later had ik daar een ander idee over en werd 1600e of zo. Ook de $320 op iPoker werd niet wat. Dar ben ik warempel vergeten hoe ik shorter werd maar toen ging het er in met een hand als 88. De call werd gemaakt na enig nadenken met QJ en en ik flipte uit het toernooi.

Dus speelde ik nog de $100 buyin en de $10 rebuy. De $100 buyin daar stond ik eigenlijk er de hele tijd erg goed voor. Dit toernooi heeft maar 60 deelnemers dus niet zo'n heel hoge prijzenpot maar tegelijkertijd ook niet zo veel erg goede spelers. Die spelen liever de echt grote toernooien waar meer te verdienen is en meer eer te behalen. Nou, ik schopte het dus weer tot de headsup waar mijn tegenstander echt hard terug speelde op mij. Laatste hand limpt hij en ik check met 64o. Flop komt 653 waar ik dus top pair en een open ended heb (straatkans). De chippies vlogen er in maar hij bleek 42s te hebben voor een geflopte straat. Erg jammer, want winnen is echt zo veel leuker dan tweede worden. Err, ik had natuurlijk nog wel een kans met mijn OESD maar die kwam niet. Wel weer wat gewonnen zodat ik uit de kosten was voor de dag.

Dan nog de $10 rebuy. Iets als 400 deelnemers waar ik al erg short was geraakt. Dan dubbel ik, pak er nog wat bij en trippel met QQ. Tja, dan ben je ineens niet short meer maar chipleader!! Met briljant spel van mijn kant, bijvoorbeeld ik pak QQ op en blijk tegen AA te zitten, Q op flop. Dat soort strategieën heb ik maar gebruikt. Nou, met dat briljante spel kwam ik daar ook headsup te zitten en hadden we ook een laatste hand. Die ging van, ja, geen idee hoe die ging, hold'em manager is een beetje van slag af maar ik won hem in elk geval (Ax tegen Kx dacht ik). toch wel leuk eens te winnen in plaats van tweede te worden en het leverde ook weer wat op.

Ik heb het één en ander ook opgenomen met Camtasia al ging dat moeizaam. Live ingesproken dus weer met een hoop gejuich van mij kant, lol.

Geen opmerkingen: