maandag 25 mei 2009

Nederpoker Headsup toernooi gewonnen!


Challenge
Eerst nog even de challenge. Gisteren heb ik een record aantal van 107 SNG's gespeeld op één dag. Een persoonlijk record uiteraard, want er zijn er die het bij wijze van spreken in een uur doen, maar voor mij is het wel veel. Een ietwat teleurstellend resultaat want ik begon erg goed maar moest toch weer wat inleveren. Zaterdag ook nog wat gewonnen en ik sta nu op zo'n $720.

Headsup
Op nederpoker wordt een headsup deadmatch toernooi georganiseerd. Ik heb het er al eens over gehad en heb geen zin het allemaal nog een keer uit te leggen, maar hier is de link naar Nederpoker. http://www.nederpoker.nl/headsup

Finale
Vandaag was dus de finale tegen PanJ en om eerlijk te zijn had ik gewoonweg het idee dat hij beter was. Ik kreeg in elk geval weinig grip op zijn spel en de eerste twee matches (het is best of 5) bleef ik alleen in leven door een dikke coinflip te winnen. Ik had er toch moeilijk mee om hem op ranges te zetten al ging het op een gegeven moment wel wat beter. Toch maakte ik wel een behoorlijke 'fuck-it' call waarbij ik dus totaal niet verbaasd was drawing dead te zijn. 2-1 achter en dat is dan gelijk voor het eerst in alle matches dat ik achter stond. Gelukkig had ik inmiddels op de vierde tafel wel een behoorlijke chiplead gepakt. Daar waren de blinds inmiddels wel hoog en dan gaat het er een keer in. Hij won twee semi-flips met K7 tegen A8 en A5 tegen K8s. Dan miniraist hij met 13 blinds. Ik call met J8o waar het plan een CRAI is met any hit of draw. Misschien niet een heel goed plan want hij c-bette niet echt fanatiek. Hoe dan ook ik hit top pair en hij besluit te callen met medium pair. Dat bleef staan en zo was het 2-2.

Tegenstander kaartdood
De vijfde match was eigenlijk erg saai. Mijn tegenstander moest compleet kaartdood zijn geweest wat hij later ook bevestigde. Door gewoon veel potjes op te pakken pakte ik een chiplead van 1,8:1 of iets in die geest. Ik had al een keer erg lafjes gefold dus deze keer callde ik een 3-bet met QJo in positie. Op een board Q65 gingen de chips er in en mijn Q bleek goed tegen zijn 99.

Jipppie!!!
Hier ben ik heel blij mee. Er deden een paar grote namen mee, al heb ik daar zelf niet tegen gespeeld. Daarbij is winnen nu eenmaal veel leuker dan tweede worden al leverde tweede worden de laatste keer wel veel meer geld op.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciflopstaart! Krijg je nu ook echt wat? Een stel kaartjes van acht euro vijfennegentig lijken niet de moeite...

Parkiet zei

Ja, er zit ook wel een geldprijs aan vast. In eerste instantie gaat het om de eer en zo. Nederpoker heeft er wat bij gedaan zoals kaarten en een koffertje. Ik moet het allemaal nog krijgen maar ik ga er vanuit dat dat voor het grootste gedeelte wel in orde komt.