zondag 10 mei 2009

TSOP komt er weer aan!


Rustig
Geen updates geweest de laatste tijd en ik had het dan ook rustig aan gedaan. Gisteren wel weer gespeeld in HC gisteren. Tegenwoordig speel ik eigenlijk alleen op zaterdag als ik ook moet schaken. Dan heb je de zaterdag toch al zo'n beetje ingepland en ben je toch in de beurt en zo. Maar schaken is eigenlijk wel de slechtste voorbereiding die je kunt bedenken voor poker. Daarbij gaat het schaken ook nog eens erg slecht de laatste tijd. Ook niet best voor de motivatie. Dit keer speelde ik wel een aardige pot, maar trok wel weer aan het kortste eind. Nou ja, 2200 of zo had hij. Niet bepaald een schande om van te verliezen al was het niet nodig geweest.

HC
Ook het pokeren pakte niet goed uit. Nou ja, in eerste instantie wel. Ik speelde AA erg passief om zo meer actie te krijgen. Dit keer pakte het goed uit en pakte ik een aardige pot. Ook dubbelde ik een keer met een set en had ik een redelijke winst opgebouwd. Later op de avond, en na wat biertjes, begon ik erg los te spelen. Vreemd genoeg werd er niet hard terug gespeeld, wat meestal wel gebeurt. Wel heb ik niet bepaald scherp gespeeld. Los spelen preflop is alleen goed, als je daar postflop ook een vervolg aan kunt geven. Misschien dat het toeval was, maar ik had toch wel een paar potjes mee kunnen pakken die ik heb laten lopen. (Lees: goede blufspots gemist).

Een ander aspect van los spelen is dat je goed moet worden afbetaald als je hit, maar dat pakte allemaal verkeerd uit. Flopte wel een keertje trips, maar niemand vond het nodig er nog geld in te stoppen. En, en de wel heel erg losse raise met 62s....

Eerst of even een stapje terug: een voor mij onbekende speler aan tafel maakte een keer een heel erg vreemde bet. Ik zat uit positie, kleine pot en had een zwakke hand dus heb maar braaf gepast. Later zag ik deze speler een totaal random bluf maken en denk nu zeker te weten dat hij mij daar gebluft had. Ik had dus nog een appeltje met hem te schillen en had dus geraisd met 62s. De flop 642 was wel mooi voor me en het ging er in tegen hem. Hij bleek 77 te hebben maar mijn two pair hielden geen stand omdat er een viertje op de turn kwam.

Toch had ik nog steeds winst toen de laatste hand van de avond werd gespeeld. Ik had nog €26 winst (het was een 2-2 tafel trouwens) en zei hardop dat ik eigenlijk blind naar 26 moest raisen. Ik zat UTG maar had het uiteraard er niet blind ingegooid, ik limp dus maar met KK onder het motto: de laatste hand moet er toch wel iemand proberen wat goed te maken. Dat gebeurde, en wel de meneer waar ik nog een appeltje mee te schillen had, hij maakte de raise. Alle chips gingen naar het midden maar ik bleek tegen AA te zitten. Nare laatste hand voor mij en hoewel de flop goed voor me was, was het niet goed genoeg om de pot te winnen. Die laatste hand deed me dus de das om en zo had ik toch verlies.

challenge
Wat betreft mijn challenge gaan de zaken wel goed. Op de $10 heb ik toch vrij veel meer moeite dan ik had op de $5, maar ineens had ik toch een goede run. Met nog 13 STT's te gaan stond ik er heel erg goed voor als je naar het leaderboard kijkt. Helaas moest ik die laatste 13 keer het goed verprutsen en heb ik geen goede leaderboard-score kunnen neerzetten. Toch is het resultaat wel aardig en zit ik inmiddels boven de $800.

TSOP
Volgende week begint de TSOP, nou ja, deze week eigenlijk al. Ik ben er nog niet helemaal uit welke events ik meespeel. In elk geval alle kleinere events en wat de grotere betreft: dat zal ik ter plekke wel beslissen. Als ik verstandig ben doe ik niet mee, maar verstandig zijn is niet altijd het beste en zeker niet altijd het leukste!

Geen opmerkingen: