vrijdag 15 mei 2009

TSOP, derde dag

Voor de derde dag stond er het main event op het programma en aangezien ik die niet gespeeld heb, heb ik er ook niet zo veel over te melden. Het was me dus niet gelukt via de kwalifiër te plaatsen. Omdat ik eigenlijk toch wel graag mee wilde doen nam ik me voor het ticket te kopen als ik €2000 winst zou hebben in de cashgames. Nu was dat wel gelukt, bijna in elk geval, maar toch maar het geld in de zak gehouden. Het toernooi is gewoon erg zwaar met veel goede spelers. Verder heb ik in de grotere toernooien nog nooit iets gepresteerd terwijl de cashgames me meestal wel goed afgaan.

Verder werd er Pot Limit Omaha gespeeld en die gelegenheid doet zich zelden voor. Dus heb ik daar maar aangeschoven. Dat ging wel weer lekker al liep ik wel een keer tegen een straight-flush aan en ook had ik een lagere full house ergens. In beide potten had ik me achteraf gezien wel wat chips kunnen besparen. Over het algemeen had ik over geluk niet te klagen want de meeste flip-achtige handen vielen wel mijn kant op. Twee voorbeeld handen die aan tafel zelfs besproken werden:

Ik heb 9875 en de preflop actie weet ik inet precies meer maar ik zal een raise gecalled hebben vanuit de blinds. Dan komt er een erg tricky flop met QJT. Dus ik heb hier de verkeerde kant van de straat en een lage flushdraw. Tijn maakt de bet en verder foldt iedereen. Goed mogelijk dat hij hier een hogere straat heeft met AK, maar ik heb nog de flushdraw. Die komt op de turn want dat is een 6.

Ik check en Tijn bet weer. Goed mogelijk dat hij behalve een hogere straat ook een hogere flush heeft, dus toen de river een 6d kwam moest ik maar betten. Tijn moet me wel op een set zetten en na een tijdje werd er dan ook gefold. Ik heb mijn hand nog even laten zien wat ik misschien niet had moeten doen. In elk geval werd mijn spel zwaar bekritiseerd, maar ik zelf vind het wel meevallen. Twaalf outs voor paired board bluff en 2 outs voor een strasghtflush. Als hij maar altijd braaf weglegt als ik bluf en braaf afbetaald krijg als ik een straightflush maak dan is het makkelijk +EV. Probleem is natuurlijk een beetje als AcKc heeft dan wordt het juist voor mij een duur geintje als de Qc komt. En da kans dat hij foldt is natuurlijk geen 100%. Tja, dan wordt het al snel -EV.

Ander klein handje eigenlijk: QsTs44 in één van de blinds. Niet veel soeps maar ik zat behoorlijk los te spelen en maakte de call wel. Flop was KQ3 en die werd rondgecheckt. Turn een 2 en als niemand iets op de flop had dan hebben ze ook niks op de turn dus bet ik uit. Maar twee spelers vonden toch nog wel een reden om te callen. De river is een 4, dus hier maak ik een set. Toch maar weer €120 valuebet en weer callen beide spelers. Dat had ik niet verwacht, maar mijn hand blijkt goed. Eén van deze spelers mompelt dat ik een 1-outer heb gehit, maar niemand laat de kaarten zien dus ik kan het niet controleren.

Ik vind het ook wel best, de pot is binnen en dat was niet de eerste van de dag. Dus wel een aardige winst gemaakt.

Geen opmerkingen: