zaterdag 14 november 2009

Malta, eerste toernooidag

Echt geweldig is het allemaal niet. De organisatie loopt niet echt lekker en heel veel dingen zijn onduidelijk. Een voorbeeld is het vervoer voor morgen. De shuttlebus gaat of om 14:30h of om 16:00h. Het toernooi begint om 16:00h. Dus ik ben er of 1,5 uur te vroeg of gewoonweg te laat. Beide heb ik geen zin in natuurlijk.

Verder is het niveau aan de tafels achterlijk hoog. Ik heb wel gehoord van anderen dat ze wel zwakkere spelers aan tafel hebben, maar bij mij zijn die inmiddels wel zo'n beetje weg. Malta is vanwege belasting een aanlokkelijk land voor pokerspelers en dat was te merken. Eén knakker speelt volgens een andere knakker 200-400 no limit. (dus 20k NL danwel 40k NL) en er zitten een paar behoorlijk laggy spelers aan tafel die het spel wel een beetje kennen. Rechts van me zit trouwens Sorel Mizzi. Nu weet ik niet echt wie dat is maar een andere knakker ging zo van: OMG you're Sorel Mizzi!!

Echt heel veel bijzondere handen heb ik niet gespeeld. In het begin daalde ik van 10k naar 8k. Pakte ik een beetje terug en dan raiset er iemand. Erg laggy knakker rechtst naast me callde en ik 3-bet met KK. Beide spelers callen en een flop T96. Check-check en ik c-bet. Mr Lag reraist me en ik schuif het direct all-in wat hij wel moet callen vanwege de odds. Hij hoefde maar 5% bijleggen of zo. Tijdens de hand zat hij al te mouwen hoe slecht ik was dat ik mijn AA niet kon folden daar. Nou ja ik win de pot en hij bleef maar doordrammen. Normaliter hou ik er niet zo van om in discussie te gaan in een toernooi, maar nadat hij een keer of acht had gezegd hoe slecht mijn call wel niet was maakte ik toch een keer een opmerking. Zo van: 'tegen jou lijkt het me een easy call'. Hij pareerde direct dat ik daar altijd of drawing dead zou zijn of een flip-achtig iets vanwege een sterke draw. Tja, wat moet ik daar op zeggen. Ik zei maar, 'just not this time', waarna ik weer een hele preek te horen kreeg. Gelukkig gooide ik hem er vlak daarna helemaal uit het toernooi.

Andere hand, ikke raise. Flop 568 met twee ruitens. Ik c-bet met mijn A8 en BB callt. Turn een 8s waarmee het bord dus paart en er een dubbele flush draw is. Weer callt hij daar mijn bet en river 9d. Flush en straat is gekomen dus mijn trips zal wel niet meer goed zijn en dat bleek zo te zijn ja. Nare pot en kostte weer een hap.

Verder niet zo heel veel bijzonders gehad dus en ik heb de dag afgesloten met 14k. Ik stond veel hoger maar toch wel het één en ander verloren. Gemiddeld is 26k en blinds morgen zijn 400-800/100 gok ik. Echt geweldig is het dus allemaal niet maar ik zit er nog wel in.

Redraw morgen dus misschien heb ik wel een betere tafel. In elk geval is er ongeveer een uur om mijn stack wat uit te breiden anders wordt het toch al wel een keer Push or fold poker. Aan de andere kant is dat ook niet zo erg, dat zou ik inmiddels toch redelijk goed moeten beheersen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zelf vind ik zulke typetjes geweldig, vooral als het je lukt ze nog wat verder uit de kast te lokken. Succes morgen! Wat ga je allemaal in malta spelen? Alleen het main event van de ...?

Ruben Kuijper

Parkiet zei

Hallo Ruben,

Ik heb een side event gespeeld, maar zeker live speel ik liever cashgames dan push-fold toernooien.

In Malta had ik in beide erg slechte resultaten helaas.