zondag 15 november 2009

Malta, tweede toernooidag

Gisteren liet de internet verbinding het afweten, vandaar dat het me niet lukte een update te doen. Nu dan dus maar.

Vandaag verliep de organisatie een stuk soepeler. We werden in elk geval niet meer als een kudde schapen behandeld en doordat er nu ook minder spelers waren was er ook meer ruimte. Wat het pokeren betreft ging het helaas direct de eerste hand al mis en ik ging ik van 14k naar 10k. Dat daalde soepeltjes door tot aan 7k (level: 500-1000/100) waar ik mijn eerste echte hand vond, namelijk 44. De bb dacht er nog wel even over om de laatste 6k bij te leggen maar dat deed hij uiteindelijk niet.

Dan pak je aardig wat er bij, maar vlak er na ging ik door de blinds en was ik het weer kwijt. Zo ging het wel even door, tafel brak op en toen werd ik verplaatst en die tafel brak ook weer op enz. Telkens bleef ik onder de 10 blinds hangen tot ik A8o kreeg. Dat schoof ik er weer in en nu werd ik gecalled door QQ. Aasje op de flop en jaha, ik was blij. Niet alleen om nog steeds in het toernooi te zitten maar ook om weer een beetje stack te hebben. Net genoeg om te 3-betten wat ik dan ook prompt deed toen ik in de big blind zat. Nog twee keer de blinds oprapen en ik zat nog wel onder avarage maar niet zo heel veel meer.

Helaas was dat het dan wel want ik raapte JJ op en dat ging er preflop in tegen KK. Geen geluk en ik lag er uit rond de 30e plek.

Er zijn twee spots die ik misschien heb laten liggen. De eerste was toen deep stack nummer 1 een standaard raise maakte. En diep stack nummer 2 (dat was die Sorel Mizzi) een reraise maakt. Gisteren zat ik dus ook bij hem aan tafel en ik geloofde er weinig van. Ik had J9o en het is de moeite waar om het er gewoon in te stoppen daar met mijn 7 of 8 blinds. Als ik call wordt het minder waarschijnlijk dat die eerste speler ook nog wat doet en dan krijg ik zo'n beetje 2:1 en dat is de moeite wel waard. Overigens kan het dan natuurlijk ook misgaan. In elk geval geloofde de OR het ook niet echt en maakte hij een 4-bet (of hij had echt een powerhand), waarop Sorel foldde.

Een andere optie was aan een andere tafel in een soortgelijke situatie. UTG limpt wat geen sterke speler leek. Dan was er een goede speler die een gezicht trekt wat van moet ik hier nu weer mee en uiteindelijk ook overlimpt. Big stack maakte een raise wat ik dan als een isolatie raise zag. Hij hoeft daar niet veel te hebben lijkt me. Sterker nog, de manier waarop het ging denk ik dat hij daar nooit een echt goede hand heeft. Ik had hier A6o en daar had ik het er misschien weer in moeten gooien. Wel weer zonder FE, want daar had ik niet genoeg chips voor. Maar goede odds en redelijke hand. Wel zaten er nog een paar spelers achter me, maar toch heb ik er min of meer spijt van dat ik het niet gedaan heb. Dan had ik er wel direct uitgelegen trouwens.

Het goede nieuws was dat ik er net op tijd uitvloog om even te ontspannen voordat het side event begon. Daar was een €150 buyin en daar gingen de blinds natuurlijk redelijk rap omhoog. Binnen een uur of twee zaten we daar ook push-fold te spelen en te tafel was, zoals zo vaak, veel te tight voor deze structuur. Een goede reden om lichter te gaan pushen maar helaas liep ik twee keer tegen KK aan en een keer tegen AA. De eerste keer had ik mazzel want het board kwam iets als 45678 waar ik wel even de dealer moest helpen om er op te wijzen dat het een split pot was. De tweede keer dat ik tegen KK aanliep verloor ik dus de helft van mijn stack en de rest ging er in tegen AA.

Toen had ik het wel gezien eigenlijk, maar na de dinerbreak en een biertje of twee schoof ik toch maar aan bij een erg juicy 1-2 cashgame. Ook dat was geen succes. In eerste instantie wel en ik speelde wel lekker ook eigenlijk. Maar de grote potten vielen verkeerd. Eerste grote pot was een limped pot waar ik in de BB zat met 86o. Diverse limpers en de flop komt 862r. Ik lead en een losse oudere gast (nog ouder dan ik :-P) reraist me. Ik stop het er in en hij maakt de call voor bijna 100 blinds dacht ik. Ik gooi mijn hand maar direct open en hij wachtte er mee tot aan de river. Die was een Q en toen kon hij zijn Q8 wel laten zien. Lekkere drie-outer.

Ik vul mijn stack weer aan en was inmiddels wat losser gaan spelen. Ik open 84s wat ongetwijfeld niet +EV is, maar ik deed het toch. Ik kreeg 4 callers of zo (kan ook 5 geweest zijn) en de flop komt T84. Mijn c-bet werd geraist door een 'dame' (de persoon in kwestie leek in elk geval vrouwelijk) en dezelfde knakker van die Q8 stopte het er ook maar in. Echt lekker is het net om hier af te stacken voor 100 blinds, maar uiteindelijk deed ik het toch. De dame deed ook nog mee en ik bleek tegen J9o en QT te zitten. Daar ben ik nog wel favoriet maar de river was een T waarmee de tweede buyin ook weg was.

Er zit nog een nederlander in het main event trouwens. Met een goede stack aan de finale tafel dus. Eén of andere John die ik nog nooit eerder gezien heb (speelt vnl online). Volgens mij heeft hij iets als Bruggen als achternaam, maar dat weet ik niet zeker. Het moet wel ergens online staan, maar ik kan het zo niet vinden.

In elk geval zou dat een reden kunnen zijn om nog even te gaan railen vandaag, danwel een tweede side-event te gaan spelen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha eefje.

Jammer dat het niet zo goed gaat dit toernooi. Maar wie weet haal je nog wat uit de kleinere toernooien. Ik volg je verhalen in ieder geval op de voet!

Groetjes zussie.

Parkiet zei

Ja, ach. Zo gaat het met toernooien. Meestal win je niet wat. Zeker als je er ver voor reist dan is dat soms toch wel wat teleurstellend.

Anoniem zei

Hello !.
You may , probably very interested to know how one can make real money .
There is no initial capital needed You may begin to get income with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you thought of all the time
The firm represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

Its head office is in Panama with offices everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
Do you want to become a happy investor?
That`s your choice That`s what you desire!

I feel good, I started to take up real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. It`s all about how to choose a correct partner who uses your funds in a right way - that`s AimTrust!.
I take now up to 2G every day, and my first investment was 500 dollars only!
It`s easy to get involved , just click this link http://qegitafolu.kogaryu.com/nemymif.html
and lucky you`re! Let`s take our chance together to feel the smell of real money

Anoniem zei

Hi !.
You may , perhaps very interested to know how one can make real money .
There is no initial capital needed You may start to get income with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you thought of all the time
The company incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

Its head office is in Panama with affiliates around the world.
Do you want to become a happy investor?
That`s your choice That`s what you wish in the long run!

I feel good, I started to take up income with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to choose a correct companion who uses your savings in a right way - that`s the AimTrust!.
I take now up to 2G every day, and my first deposit was 1 grand only!
It`s easy to start , just click this link http://vadodabym.builtfree.org/iqijes.html
and go! Let`s take our chance together to become rich