dinsdag 23 februari 2010

Platinum?

Steps
Het loopt allemaal niet echt geweldig op dit moment. De steps gaan ronduit beroerd. Nu zijn die games niet meer zo soft als toen ik er een EPT ticket mee won, maar toch. Voor mijn gevoel heeft de tegenstander telekens de verkeerde kaarten. Diverse keren al dat ik tegen AA aanloop en dat er 'achterlijke' call worden gemaakt met de beste hand. Zo blijk ik met TT tgen JJ te zitten, heb ik AK/QQ/KK, zit ik tegen AA aan te kijken. En AK tegen Ax verliezen etc.

Met achterlijke calls met de beste hand bedoel ik dit: ik schuif het er in met AK en word ik gecalled door 44. Of ik schuif QJs, en één of andere klojo vind het nodig me te callen met K4o vanuit de SB. Verder lijk ik alle flipjes te verliezen.

Nou ja, zo erg zal het allemaal niet zijn, maar het voelt wel zo erg. Ik heb HM er maar bij gepakt. Die lijkt nog steeds niet goed overweg te kunnen met de Step, dus heb ik er enkele SQL statements tegen aan moeten gooien om er een resultaat uit te krijgen. Ik heb tot nu toe tussen de $350 en $390 aan equity verloren. De all-in EV geeft aan dat ik $400 zou moeten hebben gewonnen. Dit geeft natuurlijk maar een gedeelte van het geluk aan en is ook gebaseerd op een 50-30-20 uitbetaling.

Cash games
Verder speel ik nog wat fixed limit op pokerstars. De nog erg lage bedragen als $1-$2. Dat lost de frustratie niet bepaald op. Ik had een wat matige start, maar dat is redelijk normaal. Je moet altijd weer even wennen aan de spelers op een bepaald limiet en ook een andere site dan ik gewend ben. Na een tijd heb ik een analyse sessie gedaan waar ik dus gewoonweg mijn slechtere sessies wat nauwkeuriger heb bekeken. Vanaf dan ging de lijn strak omhoog en besloot ik wat meer volume te draaien. Sindsdien draai ik zo'n beetje break-even. Misschien is het allemaal pech, maar het kan ook zijn dat ik gewoonweg een tafeltje te veel speel. Ik speel slechts drie of vier tafels, maar met fixed limit is echt veel moeilijker dan no limit. Ook mijn stats zijn erg aan de losse kant(33/26/11). Dat is niet per se los vergeleken met de echte goede spelers, maar de hogere rake maakt dat je misschien beter wat tighter kunt spelen. Verder kom je natuurlijk in veel marginale situaties terecht met moeilijke beslissingen, wat ook weer lastiger is naarmate je meer tafels speelt.

De bedoeling was om voor 'PlatinumStar' te gaan, dan schijn je ook een keer de 20% rakeback te halen en dat scheelt weer een paar stuivers.

Geen opmerkingen: