vrijdag 27 juni 2008

Challenge

Afgelopen dinsdag werd er weer eens live gespeeld. Liep ik de vorige keer te klagen over het hoge aantal rebuys dat ik moest dan. Deze keer kwam ik zonder kleerscheuren (en rebuys) door de rebuy-periode heen. Helaas was dat dan ook het enige goede nieuws, want direct de eerste hand na de rebuy-periode lag ik er ook uit. Maar voor het eerst sinds lange tijd was er weer eens een €5-€5 cash game tafel, en die begon nog redelijk vroeg ook. Daar boekte ik dan wel weer een becheiden winst.

Nog nooit heb ik in poker met doelstellingen gewerkt. Eigenlijk is dat wel beter, maar ik heb er gewoonweg nooit moeite voor gedaan. Bij deze dan een hele kleine stap. Op Pokerstars heb ik nooit goed gedraaid en aangezien ik er ook een tijd niet meer had gespeeld had ik er mijn geld ook maar weggehaald. Maar ik had er nog wel FPPs. Een soort zegeltjes sparen waarmee je je kunt inschrijven voor kleine toernooien. Zo kost het 70 FPP's om een qualifier te spelen ter waarde van $11. Mijn doelstelling: deze 698 FPP omzetten in $1000.

Dus heb ik voldoende om 9 van deze kwalifiers te spelen, en ik zag mijn plannen al in rook opgaan toen ik de eerste 8 er niets van bakte. Gelukkig bleef de 9e keer, ik wel als laatste overeind staan en daarmee pakte ik dan T$11. De bedoeling was (en is) me op te werken puur met SnG's, dus opende ik 4 $1 SnG. Helaas blijkt daar 20% rake op te zitten, dus je betaald $1,20 terwijl er maar $1 in de prijzenpot gaat. Dus toen ik uit de eerste vloog besloot ik niet een nieuwe te beginnen. In plaats daarvan zocht ik iets anders met lage buy-in en dat werd een 45 man SnG voor $1,10. Echt veel mazzel had ik niet, maar uiteindelijk wist ik toch één van de overgebleven Sng's te winnen voor $4,50. Aangezien inschrijven me dus $4,80 had gekost was dit niet echt een succes. De 45 man SnG was dat wel. Ik keek eens in de lobby hoe ik er voor stond en ik zag dat ik chipleader was. Dat had ik niet eens door. Een dikke coinflip (AK vs QQ) die ik won, gevolgd door een KK tegen JJ die bleef staan hadden daar voor gezorgd. Uiteindelijk haalde ik de finaletafel, maar moest als vierde het veld verlaten. Dat leverde $4 op.

Dat smaakt al een stuk beter dan die 'dure' één-tafel SnG's. Dus de volgende ronde probeerde ik gewoonweg 3 van deze 45 man toernooien. En ik zag een toernooi zonder rake! Een 360 man Sng voor $0,10. Niet echt de hoge bedragen dus, maar ik speelde hem er wel bij. Eerste hand gingen natuurlijk 4 of 5 man all-in en natuurlijk had ik die gewonnen als ik tenminste niet mijn AJo gefold had preflop. Nou ja, ik steeg toch wat in chips en zag ineens AA in de big blind. UTG limpt en een raiser. Ik vond het best en reraise all-in en de raiser callt met A6o. Er vlogen twee zessen door het beeld en uiltje zat weer zonder chips. Vrijwel tegelijkertijd verloor ik ook met AA in één van de andere toernooien. Maar er was toch een succes, want ik won zowaar één van de overgebleven toernooien. Uiteraard had ik dus meer dan gemiddeld geluk, en dat leverde dan $14 op. Van niks naar $23,10, het begin is er.

Geen opmerkingen: