maandag 2 juni 2008

Vrijdagmiddag, even online.

Zoals inmiddels bekend heb ik nog steeds geen internet thuis. Gevolg is dat ik na het werk vaak even een uurtje speel. Maar afgelopen vrijdag was het beduidend langer. Ik vermaakte me dan ook uitstekend, al was het resultaat in eerste instantie pet.

Ik begon met even ontspannen op de $100 Pot Limit Omaha. Maar lang heb ik daar niet gezeten. Al snel ging ik preflop all-in met AAxx, maar ik was niet verbaasd te zien dat mijn tegenstander ook azen had. Deze pot flipte verkeerd en inmiddels waren de fixed limit games, waarvoor ik op de wachtlijst stond ook gestart. Daar pakte ik de $100 weer terug.

Toen ben ik weer eens naar de HU-NL games gaan kijken. Mijn game-selectie bestond tot nu toe eigenlijk uit aan een lege tafel gaan zitten en wachten tot er iemand aanschuift. Waarschijnlijk ook wel een goede strategie ook nog. Maar met het idee beter te worden wilde ik in dit geval wel eens wat betere tegenstand, dus besloot bij een regular aan te schuiven. Tot mijn verbazing wilde hij niet tegen mij spelen, want hij beschouwde mij ook als 'reg'. Huh? Met 6 uurtjes spelen ben je blijkbaar al reg. Het vreemde is dat ik tegen deze speler nog nooit gespeeld heb.

Nou ja, ik zag nog wel een andere speler zitten. Een nederlander waar ik wel eerder tegen gespeeld heb. Hem vond ik goed spelen, dus het leek mij wel interessant die match voort te zetten, temeer daar hij op winst staat tegen mij. Maar helaas, deze speler weigerde ook tegen mij te spelen. Dit keer met geen andere reden dan dat ik nederlander was. Yeah, right. Dan was hij de eerste keer ook wel niet bij mij aangeschoven.

Toch maar geduldig gaan zitten wachten dan, en uiteindelijk schoof er wel één aan. HIj vroeg nog een tafel te openen, zodat we op twee tafels tegen elkaar konden spelen. OK, eigenlijk niet zo'n heel verstandig besluit, want ik had al een tafel openstaan. Dus ineens drie tafel spelen terwijl ik zo goed als geen routine heb is niet zo heel lekker. Dat bleek ook al wel snel, want ik maakte ergens een redelijk achterlijke move.

Ik stond dan ook tegen beide spelers in de min, toen hij ineens begon te mekkeren dat hij niet meer tegen mij wilde spelen. Zo van: 'Mischien dat ik nog een kleine edge heb als ik niet multi-tabel, maar zelfs dat betwijfel ik.' Nou, bedankt voor het compliment zal ik maar zeggen.

Maar goed, ik had geen game meer, dus ik probeerde weer eens een 6-max tafel terwijl ik aan het wachten was. Toen kwam er een speler aanschuiven aan mijn HU tafel die ik eerder $200NL heb zien spelen. Erg mooi: kan ik daar mijn skills eens tegen testen. Helaas viel dat nogal tegen (mijn skills dus) en verloor ik $230 tegen hem. Toen had hij blijkbaar een pauze nodig, maar hij begon met 'Dude, over 15 minuten ben ik terug!' Zo van, 'niet weg gaan! Ik wil de rest ook nog winnen!'. Maar hoe dan ook, ik had er ontzettend veel plezier in tegen hem te spelen. Maar iemand afstacken met 82o, dat moet ik mischien niet meer doen, hehe. Door hem werd het een erg lange sessie vrijdag. Maar wel weer erg goede resultaten.

Op de 6-max tafel pakte ik meer dan $300. Twee keer kraakte ik dezelfde persoon die KK hield. Hij speelde die dan ook erg slecht. Eerste dikke pot werd klein geraist, en de KK-knakker callde. Nog een caller dus vond ik dat ik ook wel kon betalen met Q6s in de big blind. Flop komt Q6x en ik check-raise all-in. Blijk ik tegen QJ en dus KK te zitten. Iets van 60% voor een tripple up, en daar zat het dus mee.

Ook in de HU had ik winst. Er schuiven toch nog wel genoeg speler aan die soms wel heel erg vreemd spelen. Zo zat ik tegen een speler die met een kleine stack aan tafel zat. Hij had de mini-3-bet ontdekt. Zo van: ik raise naar $3, hij reraist naar $5. ik geloofde niet zo dat hij een goede hand zou hebben, dus ik schuif all-in met Td6d als semi-bluff. Hij callt met 43o.

De laatste match was ook interessant, ik wilde al stoppen, maar er schoof nog snel even een speler aan. Eerste hand raise ik, hij foldt. Tweede hand, hij foldt en ik win weer de pot. Derde hand, ik flop een set en call zijn c-bet. Hij hit aan A op turn en callt mijn all-in raise. Toch wel lekker om in 30 seconden even $100 mee te nemen. De speler verliet direct de tafel, kon ik (eindelijk) naar huis.

En verrassend genoeg, als ik alles hier bij elkaar optel heb ik nog winst gemaakt deze maand ook nog. Daar zag het hele hele lang tijd niet naar uit, maar een eindspurt in de laatste week waar ik meer dan $1600 won maakte alles goed. (en dat in slechts 8 uur speeltijd). Wel is mijn 'main game' te weten fixed limit verlieslatend geweest. Ook in de live cashgames heb ik een bescheiden winst gemaakt. Hoewel niet goed genoeg om april en maart te compenseren. Maar hey, ik ben al weer blij winst te hebben, daar zag het lange tijd niet naar uit deze maand.

Geen opmerkingen: