dinsdag 10 juni 2008

Niets spannends.

Waren vorige maand mijn HU-NL resultaten uitzonderlijk hoog, deze maand kan ik er nog niet veel van bakken. Wel krijg ik veel meer respect dan voorheen. Vandaag was dat weer het geval. Ik was weer lekker aan het spelen, en donkte direct mijn stack weg tegen een redelijke goede speler. Ik stelde voor nog een tafel erbij te openen en zo geschiedde. Maar zo heel lang hield hij het niet vol en met een "I don't want your action" liet hij mij alleen. Sniff.

Toch wel vreemd dat de spelers waar ik slecht tegen draai niet tegen mij willen spelen. Je zou het juist andersom verwachten. Een paar dagen geleden stond ik meer dan $500 in de min tegen een bepaalde speler. (Eén set over set, dikke coinflip verloren, één of andere maffe bluf gemaakt en een 2-outer tegen). Maar zo'n speler blijft dan netjes zitten totdat hij alles weer ingeleverd had. Vlak daarna kwam er een andere speler zitten, die ook een vliegende start hij. Ook daar moest ik lang voor knokken, maar hij leverde het toch weer in. Hij deed toch nog even een reload, en iets van 10 handen later verliet hij de tafel met als laatste uitspraak: "fuck you!". Op de één of andere manier zit ik dan toch met een grotere grijns achter mijn computer dan na die "I dont want your action" uitspraak. :-)

Maar ok, beetje afgedwaald inmiddels. Vorige maand behaalde ik dus enorme resultaten met mijn HU-NL, maar deze maand is het tot nu toe niet veel bijzonders. Ik heb nog wel winst, iets van 4bb/100, maar dat houdt natuurlijk niet echt over. Ik heb ook niet echt het idee dat ik beter wordt, wat mij nog veel meer stoort dan de toevallige winrate. Als ik mijn handen analyseer lijkt mijn grootste fout toch wel niet de dingen doen waarvan je weet dat het goed is. Vandaag had ik zo een hele duidelijke situatie. Ik 3-bet met JJ en wordt gecalld. Deze speler raise iets van 40% en had nog niet gefold tegen een 3-bet. Dus hij kan daar nog van alles hebben. Flop komt iets als 4c7cTc en hoewel ik geen klaver heb bet ik toch weer op de flop. Tegenstander callt. De turn komt een 5d. Ik bet weer en denk: als hij nu raist kan ik wel folden! Hij denk even na en gaat dan all-in. Ik call direct drawing naar bijna niets want hij had TT voor topset. als ik al tegen mezelf zeg dat ik kan folden als hij raist, waarom doe ik dat dan niet? Interessant punt, en we werken eraan :-P

De HU-Fixed limit had ik eigenlijk opgegeven. Daar is op Everest erg weinig actie, en de enkeling die er zit te wachten wil blijkbaar niet tegen me spelen. Nou ja, ik dacht ik open ook eens een tafel en zal wel zien of er een impulsieveling aan komt schuiven. Inderdaad gebeurde dat. Vijf keer maar liefst. Helaas blijven de meeste spelers echt maar een paar handen zitten, en stappen dan direct weer op. Slechts één keer bleef een speler 100 handen zitten, nog een Nederlander ook nog. Maar goed, het leverde wel weer het één en ander op en maakte mijn NL verliezen weer goed.

Kortom, geen spannende update en geen spannende resultaten. Maar elke dag een beetje winst telt toch wel aan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Parkiet wat is de naam van je avatar op everest, wil graag HU tegen je spelen ;-) groet, Mark (JohnFrusq)

Parkiet zei

Limit of no limit?

Hoe dan ook, ik speel als Sneeuwuil. Val me maar een keer lastig als de gelegenheid er voor is.