zondag 12 oktober 2008

Kleine cashjes


Vreemde toernooidag vandaag. Tot nu toe is het allemaal net niet. Ok ik cash wel elke keer, maar dan weinig. Tegenwoordig speel ik dus meestal op Titan en daar zag ik de 'Dutch Titan Series 2008'. Klinkt wel tof, dus ik deed mee al was het maar een $10 event. Zeven deelnemers en de winnaar kreeg alles, dus $70. Eén speler was sitting out, dus eigenlijk maar zes. Hoe dan ook: ik kreeg een lekkere run van kaarten en ik kreeg er actie op én ze bleven staan. Niet veel later zat ik dus heads-up te spelen tegen die ene speler die sitting out was. LOL! Daar heb ik hard om gelachen en de $70 geshipt.

Ook Everest main event gespeeld, waar het zowaar ook mee zat. Ik leek elke coinflip te winnen en kreeg redelijke kaarten. Eén handje, trouwens niet uit het main event maar een SNG. Ik complete in de small blind met 99. De flop komt 779 met flush kansen. Ik mini-bet iemand raist wat wordt gecalld. Ik reraise direct, beide spelers callen weer. Ook turn en river bet ik door en beide callen af met hun hele stack. De ene had 86 voor een straatkans op flop (een 5-river maakte hem een straat) en de andere K9 meen ik. Dan heb ik weer zo'n "kan alleen op Everest"-deja vu.

Terug naar het main event, uiteindelijk schuif ik het erin met J5s met een resteal. Nu had ik restealen eigenlijk niet echt in mijn arsenaal zitten, maar in een video'tje van Matt Matros op Stoxpoker legt hij uit hoe de 'wiskunde' erachter in elkaar zit. Tja, dan moet ik het ook maar gaan doen en zo geschiedde dus. Niet de eerste keer dat ik het probeer, maar tot nu toe sta ik er zeer mee in de min. Ook deze keer pakte het niet goed uit: hij callde met TT. Ik kreeg een superflop AsKsx, dus een flush draw en overkaart. Maar kon hem niet winnen. Een landgenoot bekritiseerde mijn move hier, dus pakte mijn excel er nog eens bij, maar het klopt wel. Dwz als ik zijn push en call ranges goed heb ingeschat is het +EV om te pushen daar.

Toch hou ik er wel een raar gevoel aan over. Je maakt een vreemde move en je kunt naar de rail. Niet eens een bad beat om over te klagen, gadver. Nou ja, zat al wel bij de laatste zoveel en pakte $400.

Ook op Titan speelde ik een $100 buyin. slechts 60 deelnemers of zo maar dat vind ik wel best. (Beter dan 6000 in elk geval). Ook daar kwam ik aan de finale tafel en eindigde ik net in the money. En weer ging ik eruit met een bluf: ik raise UTG en krijg een call van een vrij losse speler. De flop komt laag en ik check. Hij bet zoals verwacht 2/3e pot en ik check-raise all-in. Als hij echt een tophand had gehad had hij wel gereraisd, dus ik verwacht een medium pair of misschien AQ/KQs. Nou, eigenlijk verwacht ik alleen een medium pair waarvan hij dan nu moet denken dat hij beat is omdat ik met AA/QQ wat extra punten probeer te pakken. Zo niet, dan heb ik altijd nog 25% kans om te winnen. Nou ja, hij had inderdaad een medium pair en wel 88. Maar het idee dat hij dat kan folden daar klopte niet helemaal. Hij dacht nog geen seconde na en die 25% kans moet een andere keer maar vallen. Toch wel weer een kleine cash van $234. Niet veel voor een $109 buy-in.

Ook het main event draait nog en ik wilde schrijven dat ik er daar ook zwakjes voorstond maar inmiddels heb ik gedubbeld. Net een avarage stack denk ik wat in blinds niet veel is (12 blinds slechts). Wel zitten we alweer bij de laatste 100, dus weer een cash. Hopelijk wel een echte, want de buyin is $315 en als ik er nu uitvlieg krijg ik iets als $375. ik hoop nog met beter nieuws te komen.

------------------

En ik leer het niet echt af. Ik speelde ook nog een deep-stacked toernooi voor $100. eigenlijk een foutje van mij, want deze begon wat later. nu speel ik zulke toernooien erg graag, maar als het laat begint en deep-stacked is dan wordt het wel heel erg laat. Niet bij nagedacht toen ik me aanmeldde. Hoe dan ook, ik heb QTo in de small blind en iederen foldt. Hmm. De stack waren dus vrij diep en om die reden deed ik iets wat ik heel zelden doe: ik complete. De BB raist direct en ik call uit positie. Flop komt laag: 832. En groot gedeelde van zijn range zullen broadcards zijn dus ik frontbet om hem te laten folden. Hij raist vrij snel en daarmee was de hand dus eigenlijk beëindigd. Hoewel.... Na enig nadenken vond ik dat als hij echt een tophand had op dit board beter kan callen in positie. En als hij een hand heeft als toppair of 99/TT dan raist hij wel meer. Kortom ik rereraise all-in.

Aangezien hij niet direct callde was ik al in juichstemming: mijn read was goed! Probleem is echter dat mijn tegenstander ook mag nadenken en hij gebruikte dan ook bijna al zijn tijd. (Wat feitelijk niet veel is op Titan, er is geen timebank.) Hij kan voor mij net zo'n redenatie opzetten als ik voor hem, en blijkbaar deed hij dat want hij maakte de call met AKo. Weer 20%/25% kans en misschien komt die de volgende keer inderdaad wel!

------

Maar nee, ook in het main event kwam die 25% niet. Na enig heen en weer gesteel van de blinds foldt iedereen naar de SB. Die maakt een raise. Ik heb Q8s wat volgens equi-plays een call is als hij pushed (met 10 blinds). Nu pushde hij niet maar ik doe dan altijd toch net alsof hij dat gedaan heeft en ga dan zelf maar all-in. Hij callde met 88. Nog steeds 35% maar helaas. Nu lig ik dan overal uit en kan ik in theorie op tijd naar bed. (Oh, ik won iets van $650 op $315 inleg.)

In de praktijk vermoed ik dat ik een biertje of wat ga doen.

Geen opmerkingen: