vrijdag 10 oktober 2008

We rampestampen door



En eindelijk heb ik dan ook voornamelijk SNG's gespeeld. Nog wel tussendoor even $400 in de MTT's verloren en ook $1200 in de cashgames. Behoorlijke bedragen eigenlijk, maar de SnG's blijven lekker lopen.

Zo'n beetje 80% van wat ik speel zijn de Double Ups. Ik ben daar natuurlijk niet helemaal onbeslagen ten ijs gekomen en wel het één en ander aan rekenwerk verricht. Ook een paar sessies gedaan met SnG-wizard, maar echt veel heb je niet aan zo'n programma. Het is wel makkelijk dat het voor jou de ICM-berekeningen verricht, maar ik ben meer geïnteresserd in de dynamische evenwichten die er onstaan. (Equilibrium, hoe vertaal je dat/leg je dat uit?)

Dit is erg lastig en ik heb daar wel denkwerk verricht, maar geen echt rekenwerk. Op dit moment probeer ik maar wat gevoel te ontwikkelen en te kijken hoe andere succesvolle spelers het doen. Inmiddels zijn de eerste pro's ook gesignaleerd en zitten er aan elk toernooi een paar vaste namen. Sommigen spelen erg goed en dat haalt mijn winst-verwachting natuurlijk hard naar beneden.

Maar ok, deze dingen draaien nog erg lekker voor mij, en zolang de games erg goed zijn probeer ik gewoon zo veel mogelijk te spelen. Ik verwacht namelijk dat het wel bijtrekt en de spelers snel beter worden. Gisteren ging het niet zo goed, ik kreeg nogal wat beats om de oren, maar deelde er ook wel wat uit. Altijd moeilijk om te beoordelen of ik nu meer pech heb gehad of toch wat minder gespeeld heb. Waarschijnlijk beide. Omdat het lekker loopt wil je dan meer tafels spelen, maar mass multi-tabling is niet mijn ding. Misschien dat het mijn mijn nieuwe computer wel gaat lukken, maar nu nog even niet. Ik experimenteer wel een beetje en zal een screenshot bijvoegen.



Hier had ik trouwens een ongelofelijke run: op alle tafels uit dit screenshot won ik de double up! Helaas draaide ik daarna wat minder en ook gisteren was het dus pet. Maar al met al ben ik erg tevreden.

Oh, en nog een opmerking: dit blijkt al weer mijn 100e blog-update te zijn. Best veel.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Waarom speel je die DON dingen? Ik weet wel wat redenen om ze niet te spelen:
1. Ze zijn bloedsaai
2. De rake is belachelijk hoog (ga ze dan op PS spelen, rake is daar 4%)
3. Je hebt meerdere malen geschreven dat je HU game, ook in SNG's, een van je sterke punten is. Daar heb je niet zo veel aan.
4. Je resultaten in gewone SNG's zijn uitstekend

Parkiet zei

Ja, ze zijn niet al te spannend, dat ben ik wel met je eens. (Wie je ook bent :-P). Maar het zelfde geldt min of meer voor standaard snG's. Ik speel het liefst regular double stack, maar de meesten geven voorkeur aan turbo dingen.

Redenen om wel te spelen:
1. Ze zijn makkelijk, en dus ook makkelijk te multitabellen.

2. De rake is hoog, maar pokerstars zal betere spelers kennen en mijn pokerprof deal maakt spelen op Titan gunstig voor me.

3. De HU-fase en SH-fase kosten ook veel energie. Nu kan ik ip daarvan meer tafels spelen.

4. Mijn resultaten in DU zijn ook uitstekend. Op dit moment loopt het wat minder maar heb toch $3500 in een week gepakt.

Maar uiteindelijk zal ik wel weer teruggaan naar de normale SNG, sommige pro's zijn niet meer weg te slaan van de DU en ze zijn te simpel om er een edge te hebben. Verder zijn ze er collusion-gevoelig en zijn er al dingen gebeurt die ik daar aan wijdt.

Steinitz zei

haha, dat was niet zo fraai om mijn naam er niet bij te zetten en ik was te lui om mijn wachtwoord op te zoeken. De reactie was in ieder geval van mij.

3500 in een week; dat maakt wel eea duidelijk. Dan is saai toch wat minder erg, en ook de rake doet dan niet meer terzake.

Succes, Tom

Parkiet zei

Ha Tom,

Helaas heb ik nu ook het eea verloren en is het meer 2k in 1,5 week. Nou ja, thats how it goes. Zoals ik al zei, op de lange termijn verwacht ik niet deze te blijven spelen.