woensdag 25 maart 2009

En we hebben 18 cent winst!


Winst
Eigenlijk ben ik het begin van deze maand weer opnieuw begonnen met een compleet lege bankroll. Ondanks dat heb ik toch nog wel redelijk veel gespeeld, al is het allemaal wel om lage bedragen. Echt veel spannende zaken zijn er niet gebeurd, maar hier een recap:

fixed limit
Ooit ben ik begonnen op de fixed limit 0,25-0,50 tafels. Voor het maken van beginners-video's leek het me dan ook wel gepast daar nu weer te gaan spelen. ik heb nu net iets meer dan 10.000 handen gespeeld en er $0,18 winst gemaakt. Yummie! Er zat een hele vreemde downswing in van ongeveer 450 blinds. Verder betaal je je helemaal het leplazerus aan rake op deze lage limieten. Daar krijg ik een gedeelte wel van terug door middel van bonussen, dus als je het zo bekijkt is het resultaat wel redelijk. Maar echt een tevreden gevoel heb ik er toch ook niet aan over gehouden en ook over mijn spel ben ik duidelijk niet tevreden.

Sit & go
Verder heb ik 200 sit and go's gespeeld en daar zijn mijn resultaten wel redelijk. Maar weer laag begonnen met 100x de $5 voor een ROI van 19%. Nadat ik dat had afgerond ben ik de $10 gaan spelen voor een ROI van 15%. Dat is dan op iPoker waar veel tafels tegelijk spelen wat moeilijker is. Ik probeer er 8 tot 10 open te houden, maar aangezien het opstarten en afronden toch wel even duurt ligt het gemiddelde heel wat lager. Toch ben ik wel tevreden met het resultaat en ga ik de volgende stap maar maken, namelijk 100 SNG spelen op de $20. Misschien ga ik het mixen als ik niet voldoende tafels kan vinden.

Coaching
Op het coaching front begint eindelijk schot in de zaak te komen. E-mail beantwoorden is blijkbaar erg moeilijk voor die lui en de afspraken zijn nog erg onduidelijk, maar op twee fronten beweegt er nu wat. De eerste 6 of 7 kleine filmpjes heb ik gemaakt maar er staat nog niets online.

Deadmatch
Nederpoker organiseert een deadmatch toernooi. In plaats van een normaal toernooi is het een knock-out system. Net als met tennis bijvoorbeeld. De eerste ronde was ik al redelijk soepel doorgekomen met een 4-1 overwinning (het is een best of 5) en gisteren speelden we de tweede ronde. Weer had ik het idee wel een edge te hebben, maar dat is natuurlijk moeilijk zeker te weten zonder wat meer te spelen. Hoe dan ook de kaarten vielen goed voor me en het werd daarmee een 3-0 overwinning.
http://www.nederpoker.nl/headsup

Prijsvraag
Verder heb ik het me op de één of andere manier in mijn hoofd gekregen om weer eens een challenge te gaan doen. Met daaraan gekoppeld een prijsvraag zo waar. Het idee is om mijn pokerstars FPP's om te zetten in $1000 door het spelen van Sit and go's. Zoiets heb ik eerder geprobeerd. Hoe dan ook, als het lukt wil ik de helft ervan weggeven. Bijvoorbeeld: Jullie kunnen raden hoe lang ik er over ga doen en wie het dichste erbij zit krijgt $500. Of de 10 beste goks krijgen ieders $50. Zoiets. Als iemand ideeën heeft hierover: laat maar horen!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

"Het idee is om mijn pokerstars FPP's om te zetten in $1000 door het spelen van Sit and go's" Op welke site doe je dit? Op pokerstars of niet? Zo ja, hoe doe je dit dan? Alvast bedankt en succes met grinden ;)

Parkiet zei

Nou, als ik pokerstars FPP's wil omzetten, dan is het in elk geval niet op Everest of zo.

Je hebt wel FPP satelites naar toernooien $10+$1. Daar schrijf ik me dan voor uit zodat ik T$ krijg die ik ga inzetten voor SnG's.

Vanzelfsprekend dat ik het haal is het niet, met name omdat ik het vertik meer dan %10 rake te betalen. Dan moet ik dus op de $5 beginnen en ben ik waarschijnlijk underrolled.

Anoniem zei

Afgelopen maand zag ik ene BOKU84 op pokerstars ook een statement voor zichzelf maken:
Meneer besloot met $100 te beginnen en wou binnen een maand daar $10.000 van maken. Het is hem zowaar gelukt. Hij MOCHT alleen maar SNG max 45 man spelen met een max buyin van $16 als ik me niet vergis (bleek dat hij het wel genoeg vond om 35-40 turbo's tegelijk te spelen á 6.50/45 man.

Question, stel jij voor jezelf ook een maximum buyin of hoop je een aantal goeie streaks te halen? (Het laatste HOOP ik niet dat je doet, aangezien jij Bankrollmanagement redelijk aanhoudt.) Oftewel, wat wordt je complete opzet om het EERST in T4 om te zetten en hoe pak je het verder aan?

Grtz Roy
Ow, by the way: Met oog op de Twente Clasics, hoeveel Erdinger mogen we dit jaar inslaan?

Anoniem zei

T4=T$ natuuurlijk

Parkiet zei

Ja, die BOKU heb ik gelezen. Het was alleen binnen 16 dagen meende ik, niet een maand. Dat is 'insane' en volgens mij vreselijk ongezond. Met name mentaal/psychisch. Als je al niet geschift bent voordat je aan die challenge begint, ben je het wel na die tijd.

Ik ga alleen STT's spelen, dus 9 man. Maar ik ga me voor zoiets niet straak aan bankrollmanagement houden.

Het risico dat het niet gaat lukken is redelijk. Details komen nog.