zondag 29 maart 2009

Battle of the planets

Weer een beetje gespeeld vandaag. Op everest had ik nog wat cold coins en die heb ik maar ingezet voor de $100k. Dat werd helaas niet wat. Op de goede handen kreeg ik geen actie en zo'n beetje elke c-bet werd geraised als ik had gemist of half had geraakt.

Maar ik had ook nog een ticket voor 'The battle of the planets tripple shootout'. Daar had ik een ticket voor gewonnen ergens begin dit jaar. Maar dat loopt maar eens in de maand en aangezien ik twee tickets had, was er nog geen geschikte gelegenheid geweest dit te spelen. Vandaag dus wel gespeeld en de eerste tafel was wel gunstig. Er zaten maar 6 spelers aan tafel waarvan één sitting out. Even vier spelers er uit werken, appeltje eitje zou je zeggen :-)

Probleem was, ik won geen hand. Dat is best moeilijk spelen dan en zo verloor ik langzaam de helft van mijn stack. Uiteindelijk kwam er wel licht aan het eind van de tunnel. Ik pakte zo hier en daar toch wat blinds op en dubbelde een keer met KK. Ik bleef toch een beetje bijbouwen en uiteindelijk pakte ik ook wat reads op op mijn tegenstanders. Dat kostte dan ook gelijk weer de helft van mijn stack :-(

Met zijn drieën opende de button 60% van zijn handen en dat vond ik genoeg reden om het erin te schuiven met A5s. Mijn tegenstander ging in de (denk)tank en callde zo waar met 76s. Dat kan niet goed zijn lijkt me, maar in elk geval viel deze hand gunstig voor mij. De andere speler werd eruit gewerkt met een coinflip AT tegen 33.

Headsup bouwde ik mijn 2:1 chiplead uit door allemaal kleine potjes te winnen (waarbij de kaarten wel goed vielen voor me denk ik). Toen hij minder dan 10 blinds had schoof ik het erin J3s (standaard) en hij callde met Q5s (redelijk creatief). Hij flopte direct een flush dus kon ik weer opnieuw beginnen. En hij begon ineens nog tegengas te geven ook. Dus vond ik dat ik zijn all-in maar moest callen met A7s en ik won de flip tegen 33. Daarmee was ik dan verzekerd van een prijsje.

De tweede ronde begint het dan weer van voren af aan. Iedereen begint voorzichtig en om die reden had ik misschien wel kunnen folden: ik raise UTG met AKs. UTG+1 schuift het er direct in met wat KK blijkt te zijn. Tja, toen was ik heel erg short, maar weer kwam ik wat terug. Het leek me toch wel dat de spelers wat te tight waren tegen mij. Op een gegeven moment kreeg ik twee keer achter elkaar AK en beide keren werd ik gedubbeld door Ax. Ja, dan heb ik ineens weer chips. Helaas duurde dat niet lang want toen ik QQ kreeg vond iemand anders KK.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Joris (en Evert),

Zag je niet op wow gisteren maar je leest vast snel weer de blog van Evert.

Ik wil ff kwijt dat ik gisteren de 10.000 garanteed heb gewonnen voor $ 3.842. (600 deelnemers, $ 11 rebuy.

Laterzz

Parkiet zei

Feli!