zondag 15 maart 2009

Kleine bedragen


Niet veel soeps gebeurd de laatste tijd. Zoals ik al aan heb gegeven speel ik even wat minder. Hoewel, ik heb nog wel wat filmpjes gemaakt en als je toch bezig bent...

Nou ja, allemaal lage bedragen maar in elk geval heb ik de €80 die ik gratis kreeg omgezet in €174. Dat was al heel wat hoger geweest, maar helaas had ik gisteren een extreem slechte run met mijn fixed limit game. Ik speelde $0,25-$0,50 dus met kwartjes zeg maar. Op die tafels is voor mij het pokeren ooit begonnen. Ik verloor binnen een uur meer dan $45. Niet echt een hoog bedrag, maar wel als je bedenkt dat het om kwartjes ging. Iets van 200 blinds verloren in 600 handen met fixed limit. Hmmmmm. Nou ja, ik zit nog steeds op 1bb/100 wat best veel is als je bedenkt hoe hoog de rake hier is. In het verdelen kwam er iets als 2 tot 2,5/100 aan bonussen bij, maar het is me nog niet duidelijk hoe dit met pokerroomschool is.

De SnG gingen me iets beter af. Ik heb er nu 100 gedaan allemaal $5. Een ROI van 19% is redelijk te noemen en aangezien ik er standaard 10 tegelijk speel haalde ik daarmee nog $6 per uur. Ook daar komt dus nog wat bij in verband met bonussen, maar niet zo veel als bij fixed limit. Oh, en hier ik maakte een stoere hero-call. Waar je dan meestal wordt uitgescholden voor fish en sukkel en weet ik veel wat allemaal, kon er deze keer een 'Nice call' vanaf. Erg netjes voor een $5. Hier de hand:

------------------------------------

BTN: $1,230 (30.8 bb)
SB: $1,430 (35.8 bb)
Hero (BB): $1,900 (47.5 bb)
UTG+2: $1,883.75 (47.1 bb)
MP1: $2,731.25 (68.3 bb)
MP2: $1,440 (36 bb)
MP3: $3,180 (79.5 bb)
CO: $1,205 (30.1 bb)

Pre-Flop: Hero is BB with 7 7
UTG+2 calls $40, 3 folds, CO calls $40, BTN folds, SB completes, Hero checks

Flop: ($160) A A 9 (4 players)
SB checks, Hero bets $100, UTG+2 raises to $200, 2 folds, Hero raises to $500, UTG+2 calls $300

Turn: ($1,160) J (2 players)
Hero checks, UTG+2 checks

River: ($1,160) 5 (2 players)
Hero checks, UTG+2 bets $1,160, Hero calls $1,160

Results: $3,480 pot
UTG+2 showed T Q (a pair of Aces) and lost (-$1,700 net)

Of het nu zo nuttig is om dit soort calls te maken terwijl je tien tafels speelt vraag ik me af, maar het geeft in elk geval wel een goed gevoel als het lukt.

------------------------------------

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad een HERO call. IK (Über-donk) zou mijn P-7 allang weg hebben gelegd. Had je hem al op een flush draw of geloofde je het gewoon niet? (Als IK die call maak is het een misclick)

Roy

Parkiet zei

Hallo Roy,

Deze hand is zeker niet standaard. preflop check ik in de big blind, wat wel standaard is. Uitbetten op de AA9 flop zullen de meeste SNg-specilisten niet doen. Een check-fold is daar prima maar ik besloot dus te leaden.

Dan maakt de EO-limper een mini-raise wat nogal vreemd is. hij zal zelden een goede aas hebben (die raiset hij voor de flop) en ook met een hand als 99 reraist hij niet zo vaak want hij heeft zo goed als een lock en wil waarschijnlijk wel meer spelers in de pot.

Vandaar dat ik reraise, met name om hem van een 9 af te zetten. Toen hij callde was ik niet van plan er nog meer chips in te stoppen. Maar de turn ging check-check en dan is de river een complete blank en bet hij ineens pot.

Met een hele goede hand had hij eerder geprobeerd twee kleinere bets op de turn en de river te maken. Waarom wachten op de river en dan ineens heel groot betten als je A9 hebt of zo?

Als hij daar 1/3 pot bet dan fold ik wel, maar als hij pot bet dan verwacht ik niet dat hij vaak wat heeft.