dinsdag 4 mei 2010

April doet wat hij wil!


April is dus niet bepaald een goede maand geworden voor mij. Feb was redelijk en maart was beter. De bedoeling is om langzaam in limieten omhoog te kruipen, maar helaas heb ik daar verlies gedraaid. Het begin was echt drama met een lijn hard naar beneden. Daarna heb ik mijn spel wat aangepast en zo'n beetje break-even gedraaid. Later toch weer wat verloren. Ook heb ik minder gespeeld, niet zozeer in uren maar wel in tafels/handen. Uiteraard gewoonweg om me beter te kunnen concentreren op elke specifieke hand. De grafiek zegt genoeg denk ik.

Verder slecht nieuws is dat ik weer een jaartje ouder ben geworden. Bah.

De toernooien gingen ook niet goed. Er waren wel wat kleine succesjes, maar die worden makkelijk teniet gedaan door toernooien die ik gespeeld heb met hogere buyins.

Wel goed nieuws is er te melden voor de SNG met meerdere tafels. En dan met name de $6 en $12 voor 45 man po pokerstars. Die dingen had ik nooit eerder gespeeld, in elk geval niet serieus. Nu de cashgames slecht gingen heb ik dat er maar een beetje ingemixed. De resultaten zijn redelijk maar in absulote bedragen gezien stelt het niet veel voor. Ook de $/hr is niet waar je uiteindelijk oip uit wilt komen, maar het is allemaal beter dan verliezen. Echt realistisch is het ook niet er erg grote resultaten te verwachten in een game dat je eigenlijk nooit bestudeerd hebt.

Verder blijf ik me wel op cashgames oncentreren, dus veel van deze MTT-SNG zal ik niet spelen.

iPoker
Ander slecht nieuws is dat de site waar ik altijd op speelde overgenomen is. An sich geen probleem, maar ik heb moeite om dezelfde voorwaarden te krijgen. Ik speel vnl fixed limit, of op iPoker eigenlijk alleen de jackpot-SNG. Die zijn erg duur om te spelen en zonder deal niet te doen.

Kenny Hallaert
Wie is deze vent? Binnen de pokerwereld is hij wel bekend maar veel bloglezers zullen hem niet kennen denk ik. Het is één van de beste Belgische pokerspelers van dit moment en hij maakte bijna mijn maand weer goed. Eigenlijk heb ik weinig met hem te maken, maar hij wilde de grootste EPT die op de kalender staat spelen. Namelijk de EPT in Monte-Carlo. De buyin daarvan is nogal hoog (€ 10.000) en hij wilde de helft daarvan verkopen. Ik dacht nog: die vent is gek. Maar ja, het is een belg he en die doen soms gewoon raar :-)

Anyway, ik had niet veel geld meer op PS, dat krijg je als je slecht draait, en was te lui om bij te storten dus nam 'slechts' 3%. Kenny strafte mijn luiheid af door direct door te stomen bij de laatste 40 of zo. Dan krijg je de volgende hand: UTG raist, UTG+1 reraist en UTG+2 raist daar nog weer over heen. Vervolgens is de actie weer bij Kenny (UTG). In niet pokertermen: speler 1 zegt, ik heb een goede hand. Speler twee zegt: de mijne is beter. Dan komt speler 3 er aan en die zegt: dat is fijn voor jullie, maar de mijne is nog beter. Ondanks dat gooit Kenny er toch nog weer een reraise in met twee spelers achter hem. Tja, dan is het wel duidelijk zou ik zeggen. Speler twee snapte wat er aan de hand was en hij gooide zijn AK weg. Speler twee snapte het niet en die reriast nog een keer allin. Kenny laat zijn AA zien tegen de KK van de tegenstander. Met nog maar één koning in het deck en een pot die groot genoeg is om je een meer dan gemiddelde stack aan de finaletafel te zitten ziet het er dan ook mooi uit.

Uiteraard komt de laatste koning die nog in het deck zit en Kenny kon gaan douchen. Nou ja, waarschijnlijker is dat hij is gaan zuipen, dat zou ik in elk geval doen als er net €300.000 aan equity door mijn neus was geboord. Had hij de finale tafel gehaald dan had het mijn maand weer goed gemaakt. Nu was het niet meer dan een klein doekje voor het bloeden.

http://www.nederpoker.com/blog/kenny-hallaert/398/kenny-de-vloek-van-monte-carlo.html

Geen opmerkingen: