maandag 10 mei 2010

Avondje HC

Gisteren weer eens in HC gespeeld. Dat was wel weer eens grappig. De games zijn weer wat losser dan ze wel eens geweest zijn en ook werd er 3-4 gespeeld i.p.v. de standaard 2-2. Er zat ook weer een durrrr-like type aan tafel. Deze leek wel redelijk trouwens. Voor wie hem niet kent, durrr is één van de top-spelers met een erg agresieve speelstijl die heel veel risico neemt. Hij is één van de weinige spelers die daarmee succesvol is en zo'n stijl kopiëren als je geen top speler bent gaat niet echt werken. Daarbij denk ik dat het in HC toch nooit werkt. Maar het levert wel mooi poker op, hehe.

De tafel was dus een stuk losser en dan krijg je rare situaties. Eén vand e eerste handen had ik QJ in de big blind. 4 limpers voor een 6-way pot en een flop als Q96. Ik heb natuurlijk top pair, wat een goede hand is maar niet goed genoeg om een grote pot uit positie mee te spelen. Als ik daar bet krijg ik 2 of 3 callers en het halve deck is ene probleem voor me. Ik check dus maar en iedereen fold tot aan de button die een bet maakt. Maar het was een erg kleine dus ik maar de call. Nu er eerst rondegecheckt is kan ik misschien wel raisen. Anyway, turn werd rondgecheckt en hij maakte weer een river bet maar er lag inmiddels Q9685 dus easy fold en hij liet inderdaad een 7 zien.

Grootste pot die ik speelde aan de tafel was tegen deze 'durrrr' knakker. Ik open in early position met KhQh en alleen hij callde op de button. Flop Jd9h4h dus een erg goede flop voor me. Ik c-bet en hij gooit er een 100-muntje in waarbij hij iets mompelde wat een raise bleek te zijn. ik schuif het er in en hij insta-calls met JhTh. Dus hij heeft top pair met een flushdraw. Iets van 54% kans voor mij denk ik, al heeft hij nu top pair. Anyway, die pot won ik en dat is altijd fijn. (K of Q on river.)

Een andere hand die ik wel grappig vond: vier limpers of zoiets en ik hbe KQo in de SB. Ik call de extra €2 vanuit de small blind en de big blind raist naar €12. Dat is nooit een sterke hand trouwens, maar goed. Flop komt KJx met twee schoppen dacht ik. Ik check-call drie straten en hij geeft aan dat ik win. Dat moet gewoonweg de eerste keer zijn in al die jaren dat ik poker dat ik een limp-call, check-call op drie straten lijn heb gekozen. Het werkte deze keer.

Verder was het allemaal niet zo bijzonder. Ik denk dat iets als 77 mijn beste hand was en ook heb ik een keer AhQh gehad. Maar geen hogere pockets en ook geen AK. Ook geen setjes geflopt wat meestal de grootste moneymakers zijn. Wel heb ik twee keer een flush gemaakt. Dat laatste is in elk geval beter dan dat je Aa hebt en iemand anders maakt de flush :-)

1 opmerking:

Anoniem zei

I am genuinely happy to read this blog posts which consists of lots of helpful data,
thanks for providing these kinds of statistics.

Feel free to surf to my page sizzling hot online kostenlos spielen