zondag 16 mei 2010

TSOP, laatste dag (300 bounty)

Bounty toernooi
De bounty houdt in dat elke keer dat je er een speler uit gooit, je daarvoor een prijs krijgt. In dit geval was dat €75.

Het toernooi begonnen we met 3000 punten en ik had weinig moeite om het uit te bouwen. De kaarten hielpen ook wel enigszins mee, al geloof ik niet dat er een showdown geweest is in het eerste gedeelte van het toernooi. De grootste pot was met AA, waar iemand preflop geraised had, twee callers en ik reraise. Eén van de spelers geloofde me niet en callde. Op een 853r flop checkte ik in de hoop hem iets te laten hitten of een bluf uit te lokken. Dat laatste lukte al leverde het niet veel extra op.

De enige bounty won ik met QQ tegen JJ waarbij ik dus iemand het toernooi uit gooide en veel belangrijker: een goede pot oppakte. Het nivo in dit toernooi leek trouwens wat lager dan in de andere toernooien. Misschien toeval, maar het kan ook zijn dat dit is omdat het op zaterdag gespeeld werd. Hoe dan ook ik bleef lange tijd ruim boven avarage met een relatief goede stack.

Helaas hielden toen de goede kaarten op of kreeg ik er geen actie op. En ook al had ik een redelijke stack, veel spelers hadden dit niet meer dus moet je toch maar tighter spelen omdat er geen postflop ruimte meer is. Twee blind vs blind situatie die mis gingen voor me en de enige grote pot die ik speelde was een AKs tegen AKo. Dat werd een split pot.

Nu was mijn stack wel wat minder geworden dus, maar echt slecht stond ik er nog steeds niet voor. Helaas pikte ik toen een tell op van een speler die telkens erg tight geweest was. Maar hij was gedubbeld en begon ineens meer handen te spelen. Best mogelijk dat hij gewoon een goede run kaarten kreeg, maar deze keer keek hij er wat gek bij toen hij weer opende. Ik besloot hem te reraisen met 7c6c in de hoop de pot op te pakken of anders heb ik ook nog een redelijke kans mocht hij toch callen. Misschien dat een fold toch beter was want hij kreeg wel goede odds. Hoe dan ook, het probleem was dat de BB wakker werd met KK en dat was het dan.

PLO
Al snel daarna schoof ik aan de enige PLO tafel waar ik dan vind dat ik er een goede edge heb. Zoals gebruikelijk de laatste tijd was ik weer niet erg tevreden over mijn spel, maar er gebeuren toch wel genoeg rare dingen om het te spelen. Ik zal alleen de laatste hand beschrijven: de laatste drie handen waren aangekondigd en dit zou de één na laatste hand van de avond worden. De HJ opent naar €30 (er waren al limpers) en het werd een 5-way pot. Ik zat er in op de button met AKJTss. Online zou ik deze altijd 3-betten maar als ik dat in deze game doe pleuren drie of vier spelers het preflop all-in en dan bekijk ik liever in positie een flop. (Ook omdat we 150bb diep zaten)

Dat gebeurde dus en die flop kwam 4JT en dat werd naar mij toegecheckt. Als de initial raiser hier een set of een nutflushdraw had gehad, had hij wel doorgebet dus ik ga er van uit hier de beste hand te hebben en bet pot (€150). Dit wordt gefold tot aan de HJ die callt.

De turn was een 5 en hij checkt. Ik had geen idee met welke hand je wilt check-callen op die flop, maar dezelfde redenatie is nog van kracht. Mij lijkt het dat ik hier de beste hand heb dus ik bet weer de pot (€450) en hij callt. River is een 3 en hij bet direct uit. Een 65 is erg onwaarschijnlijk, maar iets met een A2 is wel mogelijk. Ik zie hem daar eigenlijk niet snel bluffen maar er zat al €1500+ in die pot dus wilde eigenlijk folden. Maar ik moest er nog €200 bij leggen en zo laat op de avond weet je maar nooit of een speler nog iets geks gaat doen.

Ik call dus en hij laat AQJ2 zien. Inderdaad A2 voor een straat, maar wat een vreemde hand. Tegen mijn hand doet hij het niet eens zo slecht (25% op de flop) maar nog steeds niet goed genoeg om te check-callen uit positie. Tegen mijn range is het helemaal drama, tenzij hij verwacht dat ik daar veel zit te bluffen in een 5-way pot. Anyway, veel down dus want ik ging uiteraard niet meer rebuyen voor de laatste hand.

Dure massage
Oh, er was nog een grappig voorval aan de tafel. Misschien is dit zoiets dat je er bij geweest moet zijn om het grappig te vinden, maar ik was er bij en vond het grappig.

Er lopen daar enkele masseuses rond en één van de spelers kreeg een massage. Tegelijkertijd was hij een grote pot aan het spelen en hij maakte een dikke bet op de river. Daarop begint de masseuse te klagen dat hij niet relaxed was. 'You need to relax for the massage!'. Hij mompelt iets van ja maar zij ging door met klagen: "You're still not relaxed, I can't do the massage when you do not relax your arm". Dit keer werd ze straal genegeerd totdat de tegenstander zijn bluff callt. Ik hoop dat het een goede massage was, want het kostte hem een €1000 pot.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi parkiet waar blijven de updates .?

Parkiet zei

Goeie vraag!

Anoniem zei

ben je helemaal gestopt met bloggen??