dinsdag 11 mei 2010

TSOP eerste dag

Oeps
Ja, dat begon deze week. Vreemd genoeg begon het in mijn gedachten pas volgende week dus had ik gisteren snel vrij genomen van werk en toch maar even pokeren. Het eerste event was de €550 en daar gebeurde voor mij erg weinig. Van 14:00h tot 18:00h of zo was mijn beste hand AJ. En toen ik dan 2 uur had zitten folden en een hand kreeg als QJo opende ik dat in een positie waar ik dat normaal niet zou doen. Helaas, twee callers en de button dacht: lekkere pot en schoof het er overheen. Verder verloor ik een aardige pot met AhQh op een 763hh flop tegen QQ. De schade viel op zich nog wel mee, maar had misschien iets minder moeten zijn.

Voor de dinerbreak
Uiteindelijk kreeg ik mijn eerste pocket, namelijk 77. Tegen die tijd was mijn stack gehalveerd en de blinds 6x over de kop gegaan dus het kon er direct in. Niet veel later weer een redelijke hand, namelijk A8, ging er ook in en een supersnelle call beloofde niet veel goeds. Maar zijn KK werd gekraakt doordat ik een flush maakte en zo kreeg ik weer hoop. Zo haalde ik de dinerbreak met een ver onder gemiddelde stack, maar wel een goed speelbare. Overigens zat ik bij 'Kingloek' aan tafel, 6 of 7 voudig nederlands kampioen schaken. Tegen hem heb ik nog een redelijk tighte fold gemaakt.

Erna
Anyway, na de dinerbreak gingen we verder. Ik kwam aan een andere tafel waar het spel ook wel relaxed was. Daar pakte ik eindelijk weer een hande op: 88. Die opende ik dan maar en de Bb callt. Op een T75hh flop deed hij er erg lang over om te gaan betten. Hij was met z'n chips aan het frunniken om de betsize te bepalen. Opeens kreeg hij zo'n raar lachje op zijn gezicht wat ik al tientallen malen gezien heb aan de pokertafels. Eigenlijk is het altijd iemand die van plan was te bluffen maar toch maar besluit er van af te zien. Hij checkte en ik vind het best hier de pot mee te pakken dus maakte een bet. Check-raiset hij me ineens daar. Erg vreemd. Het eerste wat ik natuurlijk dacht is dat hij ineens besloot toch maar weer te bluffen, maar uiteindelijk heb ik toch maar gefold.

Eindelijk echte handen
Dus weer een deukje in mijn stack en hogere blinds, maar met KK is dat niet zo'n probleem. Ik kreeg er geen actie op maar pakte toch weer 5 of 6 blinds mee. Eindelijk mijn eerste goede hand dus en al snel kreeg ik de tweede, JJ. Daar kreeg ik wel actie en het gin er in tegen 97. Nu weet ik de flop niet precies meer, maar ik hit mijn set en hij hit een flush. Zal dus iets als J84 geweest zijn. Geen full house en exit.


Cashgames
Na het toernooi eerst een uurtje pauze gehouden of zo, maar toen er een PLO tafel geopend werd schoof ik ook aan. Dat begon direct goed. Met een hand als QT55 werd het een multi-way pot. T54r op de flop en een Q op de turn. hier heb ik een set en aangezien ik zelf een Q en een T heb is het gewoonweg een stuk onwaarschijnlijker dat er iemand anders in zit met een betere set. Daar gingen de chips er dus in en ik zat tegen QT44. Een beetje mazzel in zekere zin, maar in elk geval een mooie dubbel. Zo vaak krijg je het er niet in met 90%+ met PLO

Toch lukte dat even later weer. Ik had 8776 op een flop Q75. Dus middle set en ook een straatdraw met mijn 86. Dat ging er ook weer soepel in tegen AKQ3. Helaas had hij twee klavers en lag er ook een klavertje op de flop. Turn en river waren ook klavers dus had hij een hogere flush dan ik.

Nu stond ik weer licht in de min, maar ik won nog ergens een redelijke pot. De details willen we niet te binnen schieten. Volgens mij had ik een hand als A532ss die erg gevaarlijk zijn om te spelen. Ik hit top pair en nut fllushdraw + gutshot op de flop, maar zag geen reden het er in te knallen hier. Op de turn maakte ik dus een straat en nu gingen er wel veel chips in. De hand van de tegenstander heb ik niet gezien, maar mijn straat was dus wel voldoende. Toen de tafel opbrak schoof ik nog even aan een 2-2 tafel aan waar ik er ook nog iets als twee tientjes winst uit peuterde.

Samenvatting: In het toernooi geen momentum gehad en een kleine winst aan de cashtafels.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

This is very interesting, You are a very skilled blogger.

I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I've shared your site
in my social networks!

My blog post

Anoniem zei

I have read a few good stuff here. Certainly worth bookmarking for
revisiting. I wonder how much effort you put to make such a magnificent informative web site.


Take a look at my blog ...