maandag 5 mei 2008

Donderdag

Donderdags speel ik zelden, maar aangezien ik toch niet hoefde te werken de volgende dag besloot ik toch even te spelen. En dat is dus een €50 rebuy. Dit keer had ik wel twee rebuys nodig. Eén keer maakte ik een straat met J9 op een 788Tx board en ik zat tegen T8 aan te kijken. Later hield ik een 8 hoog flush in de hand en die kon niet op tegen de nut-flush.

Dus ik zat met 2300 punten na de add-on en dat is niet echt veel. Op de één of andere manier bouwde ik toch wel weer wat uit en had ik een redelijke stack. Dan raise ik met AcTc en de button callt. Twee klavers op de flop en check-check, turn maakt me de nuts en weer gaat het van check-check. Op de river moet ik dan toch maar een bet maken, en hij mini-reraist me zowaar. Dat is goed nieuws, en ik ga all-in wat niet veel meer was. Hij legt er het laatste beetje er nog bij, maar tegen de nuts kon hij niet op en en dubbel ik dus naar een bovengemiddelde stack.

Dan word ik verplaatst naar een andere (wiebel)tafel. Daar probeer ik mijn stack wat uit te bouwen, maar dat lukt niet echt. Het blijft wel een beetje op peil maar de blinds worden wel steeds hoger. Eén hand: ik raise met UTG+1 met 77 en de speler links van mij callt. Dan callt er nog één die daarbij all-in is. De flop is Kxx, ik check UTG+2 maakt een kleine bet. Probleem is dat ik deze speler niet goed ken, en dat zijn meestal niet de meest ervaren spelers, dus ik zou heel goed nog de beste hand kunnen hebben. Ik fold toch en hij draait vrolijk ATo om. Beetje vreemd om daar te betten met aas hoog in een locked pot. Gelukkig komt er een tien op de river waarmee hij de pot toch wel had gewonnen. Die gedachte troost me dan maar, net als de KK die ik de volgende hand kreeg. Ik raise en dezelfde spelers als net mini-reraist me. De rest foldt en ik schuif all-in. Hij callt met AQ. Deze pot won ik, en daarmee stond ik op 18000 punten terwijl gemiddeld slechts 7000 was.

Daar bleef het helaas ook bij en mijn stack daalde zelfs iets aangezien ik niet veel kaarten kreef en de all-ins tegen de shorties niet kon winnen. De blinds gingen wel omhoog en de volgende keyhand viel niet goed voor mij. Met blinds 400-800/100 zit er al 1600 preflop in de pot. Een speler gaat all-in voor ik meen iets van 2300. Ik vind op de button 99 en reraise naar 5000. De big blind zegt 'nu moet ik wel een hele goed hand hebben om mee te gan', hij kijkt naar zijn kaarten en gaat direct all-in. Tja. Dat zou genoeg aanwijzing kunnen zijn om te folden, maar ik kreeg 2,8:1 en dat vond ik teveel om te folden. Hij bleek QQ te hebben en dat sloeg een enorm gat in mijn stack.

Dan hebben we ook de finale tafel, en daar loot ik positie twee, oftewel de big blind in de eerste hand. Ik had nog 3000 punten en met blinds van 500-1000/100 ben ik dan eigenlijk al commited. Mischien dat je een hand als 52o nog weg kunt gooien maar dan houdt het wel op. Ik bekijk één kaart, een boer. Dus ik call all-in en de tweede kaart blijkt een 2 te zijn. Dat is niet best natuurlijk, zeker niet als je het daarvan moet hebben want ik zat tegen KJ.

Geen opmerkingen: