donderdag 8 mei 2008

TSOP, 3e dag


De tweede dag was het team event of koppeltoernooi of hoe je het ook noemen wilt. Om en om werd er eerst texas hold'em gespeeld en gevolgd Pot Limit Omaha. Je speelt met twee personen, waarbij de ene Texas speelt en de andere weer PLO. Ik speelde dus (uiteraard) het PLO gedeelte maar kon er niet echt veel van bakken. Een paar kleine potjes pakte ik wel. Om eerlijk te zijn beviel me de formule ook niet zo. Levels van 40 minuten speelt wel lekker, maar dan weer 40 minuten wachten tot je mag spelen vind ik maar niks. Uiteindelijk hadden we niet veel stack meer en kreeg ik Ac As Qc 5x en bette ik pot preflop. Een EP callde uit positie met JJ7r. De flop was iets als J52, waarmee ik wel committed ben dus ik bet pot en ben daarmee all-in. Uiteraard callt mijn tegenstander hier en zijn top-set bleef staan. De Hollinkjes wonnen waarbij met name Clementine het zware werk deed, en zwaargewicht Rob het mocht afmaken. Daarbij heeft Clementine weer het eerste lokale succes neergezet. Ook vorig jaar pakte ze een overwinning en wel het limit event.

Nu dan wel de derde dag: er stond het €100 op het programma. Geen groot toernooi, dus deden er weinig echt grote namen mee, maar dat mocht de pret niet drukken. Mijn pret in elk geval niet. Het gevolg was wel weer dat ik een heel relaxte tafel zat, maar weer kon ik geen showdown winnen. Nu was de tafel wel zo tight, en de structuur zodanig, dat ik ook niet vaak de beste hand heb als het erin gaat, maar toch. Na de eerste break zit ik op de button. Met blinds van 100/200 zijn er drie limpers voor me en ik push all-in met 77. Iedereen foldt en dat is dan weer bijna 1000 punten erbij terwijl ik maar 2300 had of zo. Even later gooi ik weer all-in met toch wel iets van een hand en weer foldt iedereen. Daarna heb ik de big blind en de button maakt een miniraise naar 600 (blinds waren inmiddels omhoog). Meestal is een kleine raise of juist een hele goed hand (AA/KK) of juist niet zo'n goede hand waarmee een speler zo goedkoop mogelijk de blinds wil hebben. We komen er vanzelf achter welke van de twee het is dacht ik, en ik ging weer all-in (met Ac 8c). Uiteindelijk foldt de button waar ik wel blij mee was.

Zo ging het eigenlijk door. Echt veel andere tactiek dan elke redelijke hand all-in gooien heb je niet met zulke hoge blinds voor mijn stack. En aangezien ik geen enkele keer gecallt werd, verruimde ik mijn pushrange een beetje. Zo leek 6d 5d mij ruim voldoende om weer all-in te gaan, maar deze keer ging er één rechtop zitten toen hij zijn kaarten bekeek. Die maakte de call de QQ en ik mocht geen bad beat uitdelen deze keer.

In de cashgames gebeurde ook niet zo heel veel op één monsterpot na. Ik heb Kc Qd Jd 9c in een raised multiway pot. De flop komt Kd Td 9s en ik flop dus de nuts met mijn QJ. Plus ik heb twee paar en een flush draw en zelfs een royalflush draw. Knakker rechts naast met bet pot, €110 en ik repot naar €440. Knakker links van me gooit KKxx weg en knakker rechts maakt de call. Op de turn gooi ik de rest erin, wat iets van €250 was en ook dat wordt weer betaald. Hij bleek een lagere flushdraw te hebben en was dus compleet drawing dead. Hij had nog nooit PLO gespeeld zei hij. Tja, dat was iedereen wel duidelijk.

Geen opmerkingen: