woensdag 7 mei 2008

TSOP, 1e dag


Ja, ik weet het, zo heet het eigenlijk niet meer, maar twentse classics vind ik zo'n debiele naam dat ik TSOP nog even blijf gebruiken. Maandag was de eerste dag dat er gespeeld werd en uiteraard was ik erbij. Veel mensen weer gezien die je slechts één of twee keer per jaar ziet en dat maakt het wel gezellig. En dat was maar goed ook, want het pokeren was weer eens niks. Ik heb wel een paar potjes gepakt, maar dat ging van raise en iedereen foldt, of raise, c-bet op de flop en iedereen foldt. Op zich zijn dat goed resultaten, maar alle showdowns gingen de verkeerde kant op en de laatste daarvan ging als volgt: de button kijkt naar mijn stack en die van mijn buurman voor dat hij naar zijn kaarten kijkt. Hij maakt een raise wat dus niet veel hoeft voor te stellen. Hij verwacht waarschijnlijk twee makkelijke folds (terwijl hij een makkelijke all-in kan verwachten). Hoe dan ook ik vind 66 in de SB dus en reraise all-in. De button moet wel callen en dat bleek Q9o te zijn. Een boer op de river maakte hem een straat en daarmee was het toernooi voorbij.

Nog tijd zat dus, en er werd een Pot Limit Omaha tafel geopened. Dat speel ik graag, hoewel ik de laatste tijd dit niet meer veel gespeeld heb en dus wat 'rusty' ben. Maar ook hier kon ik geen showdown winnen: ik mocht één keer een kleine pot splitten met two pair maar dat was het dan ook wel. Laatste hand flopte ik een K-hoog flush en zat ik tegen een A-hoog flush aan te kijken. Tja, echt zo'n dag dat niets wil lukken.

Voorgaande jaren heb ik echt van 14:00h tot 03:00h elke dag zitten spelen, maar nu had ik er dus geen zin meer in. Ik denk: dan ga ik me maar zat zuipen en dát is dan ook het enige dat die dag wel goed gelukt is.

Geen opmerkingen: