woensdag 14 mei 2008

TSOP, laatste dag



Eerst nog even het laatste toernooi. Daar had ik eens een keer een goede start. In de rebuy periode begonnen we allemaal met 1500 chips en dat bouwde ik al snel een beetje uit. Het werd duidelijk meer toen mijn KK bleef staan tegen AQo waarbij het er allemaal preflop inging. Helaas verloor ik vlak daarna een dikke coinflip: het klassieke geval van QQ tegen AKs en er kwam ergens een K. Nou ja, geen dikke stack meer, maar ook geen rebuy hoeven doen in elk geval.

Ik was vrij actief voor mijn doen, kreeg er ook wel redelijke kaarten voor. Dan limpt er weer een en ik besluit ook te callen met QcTc. De flop komt iets als T93 en het wordt naar me toegecheckt. Tja, toppair dus ik bet en de big blind gaat all-in. Limper foldt en ik moet beslissen. Echt heel geweldig bevalt de situatie me niet, want ik had deze speler al een keer zien callen preflop (dus niet raisen) met KK. Dus hij kan hier nog wel een overpaar hebben. Tegelijkertijd had hij postflop ook wel zulke rare moves gemaakt dat ik niet makkelijk weg kan gooien. Daarbij had ik redelijke odds, dus met pijn en moeite call ik maar, terwijl het feitelijk een easy call hoort te zijn. Hij liet T4 zien, en ik won een dikke pot.

Vervolgens pruts ik wat weg in een SB/BB situatie. Ik raise met K9 en word gereraist door de BB dat ik nog wel wil callen. De flop komt koning hoog (KJT) waar wat geld de pot in gaat. Turn is check-check en river een Q. Weer check ik en hij denkt na en bet. Tja... Hier is het meestal zo, hoe langer hij nadenkt hoe groter de kans dat hij de nuts (A-hoog straat) heeft. Het was niet iemand die licht ging valuebetten, dus hij zal de nuts wel hebben. Uiteindelijk call ik toch met mijn K-hoog straat, maar ik was niet echt verbaasd de nuts te zien.

Dan word ik verplaatst naar een andere tafel. Waar het meestal zo is dat ze UTG weghalen en na de button terugzetten, werd ik deze keer van de button weggehaald en op de SB neergezet. Mag ik nog twee handen niet spelen ook! Dat beviel me niet echt en het gemopper dat dat opleverde heb ik maar over mijn tegenstanders uitgestrooit; de brush heeft toch stront in de oren.


Ook daar gebeurt niet veel bijzonders totdat stiekume Kobus in early position limpt. Dat had hij al eerder gedaan met As8s, maar deze keer was de situatie anders en ik verwacht dus een grotere hand. Maar de button gaat all-in en ik heb AQo. Dan redeneer ik maar iets als: was Kobus direct all-in gegaan, dan had ik ook gecallt. Dus nu met een 'stealer' erbij is het voor mij nog gunstiger en ik call. De logica zit er wel degelijk, maar toch bevalt het me niet zo. Zeker als je dan inderdaad tegen KK aan blijkt te zitten kijken en er dus weer een aardige hap uit je stack verdwijnt, tja, mischien moet je dat toch anders doen. Hoe dan ook, toen was ik short en direct de volgende hand ging het erin met 88. Ik meen gecallt te worden door K6, maar zou ook een andere hand kunnen zijn geweest. Het was in elk geval mijn laatste hand van de TSOP dit jaar.

Geen opmerkingen: