vrijdag 9 mei 2008

TSOP, 4e dag (main event)

Vandaag stond er dus het main event op het programma. Vreemd genoeg was de tafelloting zo dat we met 4 lokale spelers naast elkaar zaten. Van de 9 spelers aan tafel waren er 7 die regelmatig in Enschede spelen. Toch wel een beetje jammer, het is ook wel leuk om eens tegen iemand anders te spelen. Maar ok, er zaten ook wel twee onbekendere spelers aan tafel.

Het pokeren ging erg vreemd, ik heb een paar grotere folds moeten maken. eerst heb ik KsKh weggelegd na een reraise op een 8c 6c 4c board. Vervolgens leg ik QQ weg op een K42ss board tegen een echt kleine reraise. JJ kon ook de muck in op een AQx bord. En ik raise op de button met A8o en ook die kon preflop weggelegd worden tegen een BB reraise.

Later brak de tafel op en werd ik dus verplaatst naar een andere tafel. Overigens zat ik nog zo rond de startstack van 10k punten. (Ik had niet álles weggelegd!) En weer krijg ik JJ en ik raise naar 600 (blinds 100/200) in eerste positie. De speler links naast me gooit direct weg, maar de speler daar weer naast gooit direct all-in voor iets van 6000 punten. Ik kan het niet goed zien, maar wil ook niet vragen hoeveel het precies is omdat er nog spelers moeten beslissen. Hoe dan ook leek het me niet zo waarschijnlijk dat hij zoveel gaat raisen met een echte tophand als AA of KK. AK ligt meer voor de hand. Hoe dan ook, ineens vraagt de BB: hoeveel is het? En uiteindelijk gaat hij ook all-in. Tja. ik fold maar weer, terecht naar blijkt: de één had QcJc en de ander AA. Dus alleen de laatste J had me kunnen redden als ik had gecalld. (Uiteraard komt die ene boer dan ook, dat is altijd zo als je foldt. )

Zo is het natuurlijk wel moeilijk een stack op te bouwen. Overigens was mijn situatie aan de tafel erg gunstig. ik had twee rustige spelers links naast me zitten en zelfs ook een ghostspeler. (Dat wil zeggen: iemand die wel betaald heeft maar niet komt opdagen. Beetje vreemde manier om €2000 te besteden.) Rechts naast me zaten active bigstacks. Dat vraagt natuurlijk om een move. Eén keer maakte ik die niet (met 44) terwijl het denk ik wel correct was. En ik keer maakte ik die wel en denk ik ook wel dat het correct was, maar mijn timing was minder. Mijn tegenstander zette me gewoonweg all-in en ik kreeg niet genoeg reads op hem om te callen met mijn relatief zwakke hand.

Tja, toen was ik echt short en kan ik all-in met elke redelijke hand. KQo en 88 werkte ok (dwz iedereen foldde). JJ is ook een goede hand, maar niet tegen de tegenstander die ik koos. Het was vrij duidelijk dat hij AA had en daar kon ik niet tegenop.

Geen opmerkingen: