zondag 6 juli 2008

Halverwege

De Sit & go's lopen wel goed, dus heb ik de gestorte $100 weer van pokerstars afgehaald. Nu wordt het dan toch nog steeds van $0 naar $1000, behalve dan dat ik even $100 'geleend' heb. Uiteraard maakt dat een enorm verschil, maar ik vond het zo toch net wat meer richtig de oorpronkelijke challenge.

In een eerder post zei ik dat het achterlijk goed ging, en zo gaat het eigenlijk nog steeds. Inmiddels sta ik net iets boven de $500. (Waar dus al de oorspronkelijke $100 van af is gehaald.)

Verder heb ik tourneymanager aangeschaft. Een programma om je resultaten bij te houden, specifiek voor Sit & Go's. Dat viel me in eerste instantie nogal tegen, want dat programma heeft duidelijk nogal wat moeite met de FPP's en de step-toernooien. Eerst die toernooien er dus maar uitgooien, maar helaas werden die ook weer automatisch ingelezen. Uiteindelijk heb ik iets van een constructie verzonnen die werkbaar lijkt. Dus kunnen we er wat statistieken bijhalen.

Na 90 SnG's boven de $5 zou je dus elke positie 10 keer gehaald moeten hebben. Maar voor mij is dat:

9: 2x
8: 6x
7: 8x
6: 8x
5: 13x
4: 13x
3: 12x
2: 8x
1: 20x

Slechts twee keer laatste, dat is toch zeker de plaats die je niet wilt halen en hoe gek het ook klinkt: dat moet nog wel te verbeteren zijn. De strategie voor SnG's is juist om geen risico te nemen in het begin, en in eerste instantie voor de derde plek te gaan. toch word ik wel vaak 5e of net 4e. Geen idee of dit normaal is, maar ik denk het wel. Je kunt toch ook niet te lang wachten voordat je uitblind. Het goede nieuws is dat ik niet zo vaak 2e, maar wel vaak 1e word. In feite is de eerste positie mijn meest behaalde resultaat. Grappig genoeg was ik me daar niet van bewust.
Dat ik een edge heb in de headsup, dat was me al wel opgevallen. Maar als je deze stats bekijkt is die duidelijk groter dan ik dacht.

In totaal $603 bij elkaar gesprokkeld, terwijl ik maar $503 heb. Dus heb ik het één en ander 'geknoeid'. Voornamelijk in de Multi-table Sit & Go's denk ik. Tourneymanager geeft ook iets van een hourly rate aan: die is $20,96. Best aardig en ik vraag me eigenlijk af waarom ik met deze Sng's gestopt was. In het verleden heb ik er ook goede resultaten mee behaald. Ook iets waar ik me over blijf verbazen is de rake: $138 heeft Pokerstars verdiend. In totaal heb ik 30 uur gespeeld ongeveer. Die lui verdienen water als geld gewoon. Wil je online schaken op een site als ICC, dan kost je dat $60 per jaar. Maar wil je pokeren dat betaal je het dubbele, en dan niet per jaar, maar per week. Feitelijk zijn het een stelletje afzetters, maar ik weet al dat ik me volgende week weer gewoon laat afzetten.

Nou ja, we pruttelen verder. Op naar de $1000 dus, halverwege zijn we al.

----------------

En inmiddels zijn we meer dan halverwege. Overigens heb ik vandaag weer eens wat multi-table toernooien gespeeld. zoals de meeste zondagen eigenlijk. En ik heb weer ontdekt waarom ik dat eigenlijk maar niets vind. Op Everest weer de $100 000 garantueed geprobeerd. Wel een aardige start, maar er zaten wel erg veel doedelzakken aan tafel. Nou ja, het aantal viel wel mee, maar het spel van sommigen doet gewoon pijn aan de ogen. Limp-reraise met JTo bijvoorbeeld. Nou ja, ik ga ook geen bad beat verhalen vertellen, behalve de laatste dan. UTG raist een beetje en ik heb AQo. Eigenlijk niet echt een lekkere hand als er al één geraist heeft, met name als het een UTG raise betreft. Maar ok, hij hoeft geen tophand te hebben, zeker niet op everest. Dus ik reraise all-in wat allemaal goed gaat tot we bij de big blind aan belanden. Deze 4-bet all-in waarna UTG maar weglegt. Ik verwacht een hand als AA-QQ of mischien AK maar nee. KQ draait hij vrolijk om. Die had ik toch wel wegelegd daar. Maar goed, deze meneer deed het niet en een K op de flop deed me de das om.

Heb ik mooi wat tijd om weer een SnG run te doen en dat ging goed. Ik speelde er zes en won er drie. Weer $200 erbij voor $700.

Geen opmerkingen: