zondag 27 juli 2008

Step 5 weg

En nu ben ik dan echt een step 5 ticket kwijt. Had ik laatst al een step 5 gespeeld, ik kwam in elk geval nog bij de laatste vier, dat betekende een herkansing. Vandaag weer een step 5 gespeeld en dat ging wel weer aardig. Ik maakte één erg slechte move, en daar zijn die steps eigenlijk te duur voor. (Overigens vorige step 5 maakte ik ook een slechte move.)

Tegelijkertijd speel ik vaak wat kleinere steps of SnG's en de resultaten daarvan hadden een voorbode kunnen zijn. Het zat niet bepaald mee. Ik verloor AA tegen AK, K op flop dus alles ging erin, K op turn. En ik verloor KK op AK3 flop tegen twee spelers. Beide een aas hoopte ik, maar nee, de één had AQ en de andere 33 voor een lagere set. 3'tje op de river. Tegen een 80/60 speler had ik QQ, hij heeft deze keer KK. Nou ja, waren niet veel handen dus die 80/60 zal wel overdreven zijn, maar toch. Oh, en nog een semi-slechte beslissing in de vorige step 5. UTG raist en ik heb 99. Dat wil ik daar niet voor stack spelen, wat mij betreft is een reraise dus niet aan de orde. Maar ik kan het ook niet voor set-value spelen, en ik zit uit positie. Toch maar folden dan? Kan, maar ik had al een notitie op hem gemaakt dat hij zelden c-bet zonder hand. Genoeg reden om te callen en te zien wat de flop brengt dus. Hij c-bet wel, en dat zou dan genoeg reden moeten zijn om te folden, maar nee, ik moest weer afcallen vond ik.

Laatste step 5 gebeurde eigenlijk weinig bijzonders. Ik chip wat weg totdat ik AA krijg. Die raise ik dan ook uit EP. De big blind meende te moeten callen met Ks7s. Twee lage schoppentjes op de flop en hij check-raiset me all-in. Weer erg vreemd van hem, want daar waren de stacks niet diep genoeg voor. Als hij hier de hand voor zijn hele stack wil spelen (wat wel aan te raden is met flushdraw plus overkaart) dan kan hij beter zelf all-in gaan, zodat hij AQ/AK of lagere paartjes er nog uitdrukt. Nu ben ik na een c-bet commited, al had het natuurlijk niet uitgemaakt in dit geval, die AA had ik niet weggelegd. De flush kwam voor hem en dat was het dan weer.

Geen opmerkingen: