zondag 20 juli 2008

Zondag toernooien

Op dagen als vandaag vraag ik me af waarom ik die dingen eigenlijk speel. Uiteraard weet ik het wel, namelijk om de enkele keer dat je die dikke cash maakt. (En dan denk je: waarom speel ik die dingen eigenlijk niet vaker!). Ik speelde grofweg twee grotere toernooien en wat kleinere. De eerste kleine sneuvelde toen iemand met KJ het nodig vond te callen. Het board las AQxxT of ziets. Vond ik deze call wat dubieus, een andere speler maakte het nog bonter en callde met K5. Eén koning op de flop was al voldoende, maar voor de vorm kwam er nog een tweede bij.

Op de $100k op Everest liep ik twee keer met QQ tegen KK aan. Maar daar had ik al geluk überhaupt nog in het toernooi te zitten, want daar deelde ik ergens zelf een beat uit. Iets van QQ tegen AA of zo? Ik weet het niet eens meer. Laatste toernooi dat ik gespeeld heb was de 'Warming Up' op Pokerstars. Daar had ik een wat moeizame start, maar met AA pakte ik een mooie pot. Flop AKx, turn een K. Ik verwachtte geen actie meer, maar had de hand passief gespeeld. Uiteraard bet ik nog op de river en wordt betaald. Nou ja, ik stond er redelijk voor. niets bijzonders of zo maar deed wel mee. Dan komt de eerste coinflip van de dag. Met cash-games en zelfs SnG's vind ik dat minder een probleem, maar met deze grote toernooien heb ik er een hekel aan. Zit je uren te spelen: twee coinflips en alles weg. Dat gebeurde deze keer niet, maar ik verloor de eerste coinflip wel en de helft was (weer) weg.

Toch krabbel ik wat terug. Eerst pak ik de blinds op met AK. Mijn stack was al laag genoeg om gewoonweg all-in te gaan. Wel lekker makkelijk pokeren. Zeven hande later heb ik AJ. Ook goed genoeg en dit keer werd ik gecalld door AT. Als iemand je callt en je mag kiezen welke hand hij heeft, dan is het wel AT. (Nou ja, A2 waarschijnlijk). In elk geval pakte dat goed uit en zo had ik ineens weer een normaal speelbare stack.

Dan is er een redelijke late raise, en hier schuif ik mijn 88. Na enig nadenken foldt de raiser en pak ik weer 3600 punten op. Twee handen later krijg ik AA. Dit is de perfecte setup: AA is natuurlijk altijd goed om te krijgen, maar ik ben net actief geweest dus is er een verhoogde kans dat iemand terug gaat spelen. Of dat er mee te maken heeft weet ik niet, maar inderdaad nadat ik geopened had met een raise, zie ik tot mijn grote genoegen iemand all-in gaan. Hij bleek 88 te hebben en direct een 8 op de flop. De turn maakte het nog spannend, ik pakte 9 outs op voor een flush. Twee outs voor een hogere set had ik al, en ook 3 outs voor een split (straat op het bord) kwamen erbij. Helaas, helaas.

Maar niet getreurd, we spelen nog wel even wat cash en/of Sng's. De steps liggen voor de hand, en wat dat betreft heb ik ineens een step 5 meer. Blijkbaar heb ik een step 4 gespeeld en gewonnen. Ik kan het me niet eens herinneren. Wel lopen de SnG's ineens niet meer. Of eigenlijk heb ik een mini-downswing van 8 niet-cashes. Gedeelteijke oorzaak is de step 5 van laatst. Ik zat in wat SnG's toen deze ineens begon. Dan gaat toch mijn aandacht uit naar deze voor mij grote buy-in en daar lijdt duidelijk de rest onder.

Geen opmerkingen: