zondag 27 juli 2008

Zondag toernooien


Het begon weer als vanouds. Ongelukkige hand hier, bad beat daar etc. Het grootste toernooi was de Sunday Warmup van Pokerstars. Duur geintje weer. Ik betaal het van de SnG's, maar krijg toch altijd het idee dat ik het geld aan de ene kant verdien, en aan de andere kant weer net zo hard uitgeef. Is natuurlijk niet zo, maar toch.

Het begon vrij moeizaam, maar uiteindelijk dubbelde ik met AK tegen AQ. Direct de volgende hand was er weer een raise voor me, weer AK en weer 3bet all-in. dit keer werd er niet gecalld maar levert toch wel weer aardig wat op. Dan pak ik even later alleen de blinds en ziet het er weer ok uit. Helaas moet ik het vervolgens een tijd zonder redelijke kaarten stellen, maar dan heb ik ook een echt goede: KK. Standaard raise en de 3bet is me welkom. Ik ga all-in wat wordt gecalld en ik blijk tegen JJ te zitten. Een boer maakte een einde aan dit toernooi. Grrrrr.

Ik zat nog wat na te janken toen ik in de $100k garantueed op Everest een raise voor me zag. Ik kijk naar JJ en denk: het zal toch niet hè? Inderdaad zat ik tegen KK (nou ja, bijna, het was QQ: zelfde idde) en boer op flop. Ik kon er wel om lachen, maar het lacht natuurlijk ook een stuk makkelijker als je er net een berg chips bijkrijgt. Inmiddels zitten we 'in the money' en pak terwijl ik dit tik nog een aardige pot op. Daarmee sta ik in de top tien qua chips, maar nog een lange weg te gaan.


-------


En ik maakte een puinhoop van. Nou ja, het pakte allemaal niet goed uit. Ik maakte een move, alles leuk en aardig, maar mijn tegenstander at me op te wachten met de nuts. Toch wel erg jammer, nu score ik een 28e plek. Had ik preflop all-in gekwakt (Ac7c) dan had ik een erg lekkere stack gehad. Bah.


En nog eens bah.

Geen opmerkingen: