vrijdag 1 augustus 2008

Weinig bijzonders

Weinig bijzonders gebeurd de laatste tijd. Nou ja, niet helemaal waar en eigenlijk zelfs helemaal niet waar, maar ik hou die zaken nog even op de achtergrond.

Dinsdag weer het toernooi gespeeld. Daar gebeurde ook weinig in de rebuy-periode. En dat is goed nieuws, want dat, in combinatie met het feit dat mijn AA een keer bleef staan, zorgde er voor geen rebuy hoefde te doen. Tegenwoordig is 3 rebuys bijna standaard, dus daar hou ik dan weer mooi €150 in de tuk.

Het liep allemaal aardig door tot aan de laatste twintig. Toen liep ik met 77 tegen TT aan, en dat was een aardige hap uit mijn stack. Verder kreeg ik geen kaarten meer terwijl ik al zeer weinig chips had, dus moest het er maar in met 7s2s. Shooooooted! En het leek wel een multiway pot te worden terwijl ik minder dan 2 blinds had. Aangezien er ook antes waren, wilde ik niet meer wachten.

Dus kon ik naar de cashgames, maar dat was ook redelijk uneventful. De grootste pot die ik speelde was een AK tegen KQ en er kwam ergens een Q. Mijn reads worden langzaam weer beter, nu nog de juiste plays maken gebaseerd op deze reads, hehe. Verder wist ik mijn verlies te beperken door aan het eind een paar hele random blufs er in te gooien.

Online gaan de zaken soepeler. Op everest speel ik op dt moment bijna niet meer, al speelde ik van de week nog wel even een SnG. die ik dan ook won. En een beetje HU-NL, dat was wel weer grappig trouwens. Die vent begon met $20 en bouwde dat uit naar $370. Ik was nogal spewie aan het spelen op een gegeven moment. Maar hij bleef zitten gelukkig, dus eindigde hij weer op $0. Niet dat ik daar winst aan over hou, want de rake is daar te hoog voor, maar het voelt wel als winnen.

Op Pokerstars heb ik ineens Platinum status bereikt. Ik heb geprobeerd uit te vissen welke voordelen dat oplevert, maar daar vind ik niet echt wat. Je kunt je FPP inwisselen voor cash tegen een wat hogere rate. Maar zolang ik de EPT-steps probeer kan ik ze beter daarvoor inzetten. Verder zijn er wat freerolls op onhandige tijdstippen en met veel te veel deelnemers.

De steps lopen wel aardig. Weer langzaam een step opgebouwd to step 5. En daar zat het weer mee, dus die is nu een step 6. (Setje geflopt, AQ tegen AK gewonnen en een kleine suckout gemaakt voor de laatste hand. QJ tegen AK.)

Daarmee heb ik dan 5e step 6 ticket binnengehaald die per stuk virtueel $2100 waard zijn. Ik heb alleen nog geen enkele keer een step 6 zien lopen en dus ook geen enkele gelgenheid gehad zoiets te spelen. Die steps zijn wel heel erg leuk om te spelen (en ook relatief makkelijk), maar het valt niet mee echte value uit je resultaten te halen. Nu heb ik dus 5x2100 = $10500 aan tickets, maar kan er geen ruk mee. Nog maar weer eens klagen bij Pokerstars, al zullen ze wel niet zo snel water bij de wijn doen.

Geen opmerkingen: