zondag 24 augustus 2008

Het is weer weekend.

Al weer een week geleden dat ik een update heb gedaan en dat is best lang voor mijn doen. Ik ben ook niet zo goedgehumeurd om de één of andere reden, maar ok. We toernooien weer vandaag en voor een groot gedeelte toernooiden we weer.

Op Everest maakte ik al snel een beoordelingsfout. Het begon wel aardig, maar toen was er een limper en een raiser. En ik vond het nodig deze raise te callen met KQs in de blind. De flop komt QJx en ik bet maar uit met mijn top pair. Zowel de limper als de raiser callen. Dat is toch wel gevaarlijk. De turn komt een 9 en ik check. limper bet erg klein en de raiser callt. Op zo'n drawy board lees ik dat als zwakte. Echt verstandig om met je two pair of zelfs trips een kleine bet te maken is het niet. Dus verwacht ik de beste hand te hebben en ga all-in om draws wel te laten betalen. Helaas had de limper KT voor een straat. Met zo'n sterke hand kun je wel klein betten al kun je dan nog steeds aan een flush verliezen natuurlijk. Dus wel OK gespeeld van hem behalve dan preflop. Raises callen met KTo is wel erg slecht en het kwam niet eens bij me op dat hij deze hand zou kunnen hebben.

Als tweede sneuvelde de Warming-up op Pokerstars. Ik werd verplaatst naar een andere tafel en krijg AA in de SB. De button limpt en ik raise, button callt. De flop komt 875 met twee schoppen, niet echt lekker maar ik bet natuurlijk wel door. Hij reraist me. 77,88 of 87s kan natuurlijk, maar na enig nadenken besluit ik dat de kans dat ik nog voorlig te groot is dus ik schuif het erin. De call wordt gemaakt met 99, iets van 64% voor mij of zo? Ik heb het niet nagerekend maar in elk geval viel de straat voor hem.

Een tweede kleiner toernooi op EVP dan. Met Jd4d check ik in de big blind. De flop komt Js9d8d. Wel erg gecoördineerd allemaal, maar met top pair en flushdraw ga ik niet zomaar wegleggen. Maar dit keer was het wel erg naar voor me. Ik zat tegen Ad7d voor een hogere flush draw en tegen QT met een al gemaakte straat.

Nu speel ik nog wel het één en ander, de avond is nog lang niet voorbij.

------------------------------------

En een $250 buy-in ergens dubbelde ik eerst om het dan weer te verliezen. Volgens mij had ik KK en ik raise dus, één caller slechts. Dan komt de flop iets als 773, dan heb ik waarschijnlijk wel de beste hand. Ik bet dus en word gereraisd. Tja, hier ga ik echt niet folden en fdus maar weer all-in. De oliebol callt met 5h3h. Huh? Nou ja zeg. Two-outer en de turn was een 7, dat maakte het dus een nul-outer. Dat was wel een lekkere dubbelop.

Maar een tijd later ging het dus mis. Een losse gast callde preflop en ik raise met 44. De blind callen en ook de limper gaat uiteraard mee. Een erg lekkere flop want die was 478, bottom set dus. Tot mijn grote genoegen donk-overbetshoved de small blind en de losse gast callt ook waarmee hij ook all-in is. de eerste draait JTs open voor een gutshot en backdoor flush. Maar de limper heeft 65s en dus al een straat. "Pair de board!", maar nee, deze keer niet.

Tegelijkertijd loop ik op een starstoernooi zelf tegen een set aan, en die kon ik dus afsluiten.
----------------------------------------------

Geen opmerkingen: