zondag 17 augustus 2008

Het is weer zondag

Toch even kort bericht over de standaard zondag toernooien. Oh ja, vanmiddag heb ik even tegen Koen HUNL $100 gespeeld. Dat was wel leuk. Zo'n jonkie zeg maar, die al erg veel bij elkaar heeft gepokerd. Hij zou er toch wel wat beter in moeten zijn dan ik. Heeft in elk geval meer ervaring met dit soort zaken. Hoe dan ook de zwaarste tegenstander voor HU waar ik ooit tegen gespeeld heb. We speelden ook deep stacked, wat ik ook nog nooit eerder gedaan had. Het zat me gelukkig mee dus een kleine winst bij elkaar gepeuterd. Het was eerst een grote winst, iets van 4 buyins (4x$300 dus), maar hij had al wat weer terug gepakt en maakte nog even een eindspurt met wat zieke blufs. Maar het was erg leuk en wel voor herhaling vatbaar.

De toernooien dus. Tot nu toe loopt het erg slecht. Het begon met de $50k op stars. Met 22 flop ik JT2 tegen JT. Een J of T maakte me short. Grappig genoeg is dat het enige toernooi waar ik nog inzit, en ook nog ruim boven gemiddeld qua stack.

Everest heb ik laatst nog over geschreven, het blijven koekenbakkers daar. Zes man naar de flop is niet standaard, maar wel normaal. Wachten op een hand is dan het advies, maar die kwam niet echt. Uiteindelijk had ik iets als TT. Een 20%-PFR had al geraist, maar tegen die 20% loop ik nog wel voor. Dus ik ga all-in. Hij heeft AK, wel een goede hand natuurlijk en hij won.

Op Titan liep het voor geen meter. Ik maakte een paar tighte folds op de flop, en maakte toen een 'fuck-it' actie. Met AcQc pakte ik een flushdraw op op de turn en rammelde het erin terwijl ik wel wist dat ik achter lag. Ik had nog redelijke outs, maar kwam niet.

Dan was er nog een toernooi op Pokerstars, daar begon ik wel lekker, maar dat duurde niet lang. Ik bouwde uit naar 15000 zonder showdown, maar isoleerde toen een shortie met AJ. Dat was goed, want hij had iets als Q9s, maar ik verloor. Dan zakte ik rustig verder tot 8000 of zo. Een 30% VPIP-er, VPIPte weer eens en ik wilde hem eens isoleren. Betekende wel dat ik gelijk commited was en hij bleek KK te hebben. Ook weer zoiets. Flop K22 dus dat was ook weer duidelijk. Vlak daarna push ik maar met QJ en diezelfde knakker callt met 62s. Wat een call weer. Maar goed, 2tje op de flop die is dus ook over.

Alleen de $50k op pokerstars nog dus. We begonnen met 1098 spelers, nu nog 330 over en gemiddelde stack is iets als 10k. Ik heb 12k, dus dat kan er mee door. Ik moet nog bewijzen dat ik in grote toernooien met veel deelnemers ook grote resultaten kan neerzetten. Vandaag lijkt me er een goede dag voor :-)

----

die goede dag moet maar een andere keer komen. Eerst werden mijn koningen gekraakt door A8. Daarna vond ik 22. Goed genoeg voor een push vanuit de CO en de SB callde met AKo. Dit flipte niet goed helaas.

Geen opmerkingen: