maandag 4 augustus 2008

Barcelona!


Jawel, we hebben het gered. Na 5 'EPT stap 5' tickets te hebben omgezet in 5 'EPT stap 6' tickets kwam vandaag de eerste gelegenheid om die stap 6 daadwerkelijk te spelen. En het was in een keer raak.

In de eerste levels deed ik weinig, al heb ik wel een keer geprobeerd een set te floppen. Niet gelukt. Maar ik pakte elke ronde net iets meer blinds op dan ik betaalde toen ik op T$ 3096 stond. Iedereen foldt en ik heb KdTd in de SB en maak een miniraise. BB calt. Flop komt Q76r met één schoppen. Check, check. Turn 5s. Nu wil ik wel eens kijken of ik de pot mag hebben en bet 400 (pot 600), hij callt. River een tien en ik check. hij bet ineens 750. Erg vreemde bet vond ik. Maar kan een soft queen zijn, óf een bluf en heel mischien een zwakkere tien. Dus ik call en win want hij had J8 voor niets.

Dan is er pas weer actie in level 7, bij blinds van 300-600/25. Er is een UTG limper en ik heb AK in de SB. Uit positie wil ik niet moeilijk doen dus ros het gewoon all-in. Hij denkt toch wel even na maar maakt dan de call met AKs. Het wordt een split, maar levert toch een klein beetje op.

Een paar handen later raise ik KK UTG. UTG+1 reraist me en ik schuif. Hij foldt.

Vijf handen later weer een AK en weer zit ik tegen AK voor een split. Ik pak twee keer de blinds op met 66 en 88 en A7. Wel erg belangrijk met de hoge blinds.

Dan weer een tophand op de button KK. Weer blijkt mijn tegenstander AK te hebben en het wordt behoorlijk eng maar de koningen bleven wel staan. Inmiddels zitten we dan 4-handed en heb ik 14000 van de 27000 chips in handen, net iets meer dan de helft dus.

We schuiven A6 en big blind callt met KcTc. Aas op flop maar hij maakt straat op de turn. Ouch. Mijn stack daalt naar 10 000.

Het lijkt erop dat deze spelers toch wat te voorzichtig spelen. Een vreemde constatering want dit zijn toch echt hoge limieten zou je zeggen. Hoe dan ook, ik krijg aardig wat 'walks' en ook mijn pushes worden geen enkele keer gecallt. Daarmee vecht ik terug tot 13k.

Dan gebeurt het ongelofelijke, iemand reraist mij. (Feitelijk is het eerder ongelofelijk dat dit niet eerder was gebeurd.) Omdat het echt de eerste keer is leg ik A7 maar af.

Dan weer zo'n vreselijk enge hand. Ik push met AK en wordt eindelijk een keer gecallt door Qh5h. Bij 8 blinds had ík die nog wel even wegelegd, maar mischien was hij mijn geraise zat. Ik vraag me dan ook af wat er de hele tijd wel is weggelegd trouwens. Flop komt K57 en ik ben blij. Turn een Q waarmee hij two pair maakt. River..... nog een K. Yeeeha!

En we zitten headsup, dus nog met twee spelers. Ik heb bijna twee keer zoveel chips als hij, en de spanning stijgt (bij mij tenminste wel!).

Hij speelt wat slap of kreeg echt geen kaarten en ik win ongeveer twee van de drie potten. Wel allemaal kleine potten maar die tellen toch wel mee waarmee ik 2,8:1 chiplead heb. Dan schuift hij all-in en ik call met KQ. Hij blijkt T7 te hebben en met een flop als KJ7 ben ik in juichstemming. De turn is een aas en alles is flex. Geen T of 7 en jeeeha, de river is een Q. Nog steeds ben ik in juichstemming met mijn two pair, maar 1,5 seconde later bedenk ik me dat die lullo hier een straat heeft gemaakt. $##$%$

Weg chiplead, en we beginnen weer van voren af aan. Van de volgende vier handen win ik er drie waarna ik K5 all-in gooi. Standaard move bij deze blinds, maar hij maakt de call met A7. We hebben hulp nodig maar ik vind dat ik daar na de vorige hand ook wel recht op heb. Helaas een 7 op de flop dus alleen een K kan me nog redden. En die komt op de river.

Wat hebben we gewonnen? Reiskostenvergoeding twv $1000. Zes nachten in een vijfsterren hotel. Er zal wel een feestje bijhoren en we mogen natuurlijk een toernooitje spelen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

GEFELICITEERD!!! Kans is dat ik even kom kijken in Barcelona. Succes met je volgende step 6's's's's

Mark

Anoniem zei

"... Check, check. Turn 5s ..." Uhm, zou allemaal wel ;) Breng gewoon behoorlijk wat $$$ met je mee thuis ;) Succes!

Bartek

Eddy zei

Dan schijnt er tenminste nog ergens de zon... In Zweden regent het dat het giet!

Gefeliciteerd!

Eddy

Anoniem zei

Bedankt voor de reacties allemaal. Tot ziens in Barcelona, veel waterplezier in Zweden en ik zal mijn best doen daaro.