donderdag 7 augustus 2008

Twee steps en dinsdag.

Het begon wel als een vruchtbaar dagje vandaag. Eerst een beetje bijslapen. Na mijn kwalificatie maandag sliep ik toch wat minder. Dinsdag had ik dus vroeg naar bed gewild, ware het niet dat ik al een kaartje had gekocht voor het toernooi in HC. Die dus maar even gespeeld. Dat ging ongeveer zo:

Ik was wat laat, en eerste hand maak ik een semi-bluf terwijl er dead-money in de pot zat met Tc6c. Helaas zat er één me op te wachten met AA. Later raise ik met AQ, een zeer actieve speler ging er overheen en ik call. Hij blijkt AJ te hebben en J ergens onderweg. Derde hand had ik AdQd, wel weer een mooie hand. Mijn raise wordt gecalld en de flop komt KQT en een speler bet tegen me in. Zal wel niet echt een grote hand zijn, want dan zou hij preflop wel raisen of hier afwachten en mij tot een bet verleiden. Meest voor de hand ligt iets als JT of QJ wat hij prima kan betten als semi-bluf. Nou ja, ik ging weer all-in en hij callt. Tot mijn verbazing draait hij 77 om. "als er een 7tje bijkomt pak ik een mooie pot!". Juist, dat klopt inderdaad. Maar als je zelf al twee 7tjes hebt komt er niet zo vaak een derde bij. Had hij mischien even niet bij nagedacht. Hoeft ook niet, want de turn was een A en river een J waarmee er AKQJT ligt en we de pot splitten.

Na de rebuy begin je nog redelijk rustig met blinds van 50-100, daar gebeurde niets. Dan is er een gigantisch sprong en worden de blinds ineens 100-200/20. Ligt er de ene hand nog 150 punten voor de flop in het midden, de volgende hand is dat 500 punten. Meer dan drie keer zoveel wat zeer ongebruikelijk is. Dan moet je wel actie maken en dat deed ik met een klein paartje. Er is een call met AK en een vreselijke overcall met QJ. In HC heb je soms toch wel wat minder FE dan ik gewend ben. Die hand won ik ook niet en toen waren de chips op.

SNG
Terug naar vandaag. Beetje gewerkt nadat ik eindelijk wakker was en daarna de stad in om mijn paspoort te verlengen en een nieuwe zonnebril te kopen. Even online pokeren nog,dat begon redelijk of eigenlijk ging het gewoon erg lekker. De cashgames lopen om de één of andere reden niet zo soepel de laatste paar dagen, maar de SnG maken dat wel heel makkelijk goed. Van de laatste zes won ik er drie en ook nog een tweede plek. Inleg iets als $330 + $29 en ik haal er weer $800 uit. Dat zijn toch extreem goede resultaten.

Freeroll
Dan nu een bak bad beats. Nou niet helemaal maar toch in elk geval geen mooie resultaten. Eerst speelde ik nog een freeroll. Een toernooi ter promotie van iets waar je geen inleg voor hoeft te betalen. Nou mooi, want er was toch wel iets als $1000 te verdienen. Vijftien prijzen en we zitten nog met 16 man. Jawel, bubble tijd. Een beetjes lastig voor mij is dat de chipleader links van me zit en extreem loose bezig was (80% VPIP). Maar met QQ vind ik dat geen probleem en ik maak toch een raise. Hij callt uiteraard en de flop komt KKT. De kans dat hij hier iets heeft is klein, dus ik hoef hem niet per se direct uit de pot te hebben, maar wil ook geen gratis kaart geven. Dus ik maak een kleine bet en hij pleurt direct all-in. Dat call ik en hij heeft JT. Dat is wel erg mooi, want nu kan alleen een T hem redden. Je voelt hem al aankomen natuurlijk: die tien kwam op de rvier. Nou ja, beter bubbelen in een freeroll dan op de EPT.

EPT Step 6 - 1
Over EPT's gesproken, ik had dus nog 4 'Step 6' tickets. Eerst nog weer 'even' de kwalifier voor Barcelona gedaan. Mocht ik die weer winnen, dan krijg ik netjes in cash uitbetaald omdat ik al een ticket heb. Dat vind ik prima uiteraard. Zo ver kwam het niet, want ik raise in early position. Een MP callt me wat ik wel heel erg vreemd vond. Hij kan niet meer met speculatieve handen callen, want de blinds waren al te hoog. (Of de stacks te laag). Dus ik ben direct bang voor AA/KK, want dat zijn daar de enige handen waar je nog mee kan callen. Ten minste wel in die positie, op de button kun je nog iets ruimer callen. Er zitten nog een man of 5 achter hem, dus loopt hij ook nog het risico dat iemand gaat reraisen. Nou ja, flop kom 983 met twee ruiten of iets in die geest. Ik c-bet en tegenstander gaat all-in. Daar heb ik dan eens lekker lang over nagedacht. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat een draw nog wel kon, en inderdaad had hij een flushdraw. Erg lelijke preflop call in mijn ogen, maar OK. De flush valt en zo valt deze stap 6 in het water. Erg irritant om zo'n duur dingetje te verliezen aan één of andere banaan. Maar goed, zonder die bananen wordt het natuurlijk moeilijk winnen.

EPT Step 6 - 2
Daarna speelde ik nog maar een stap 6. Deze dingen draaien ineens. Dit keer voor de EPT London. Het was niet mijn bedoeling meerdere EPT's te gaan spelen, maar als ik me er per ongeluk voor kwalificeer, och dan moet dat maar, hehe. Ook dat lukte niet, de chips gingen een beetje heen en weer totdat ik KK kreeg. Mijn eerste echte hand van het toernooi en ik ging maar gewoon all-in. Lekker makkelijk. De call werd gemaakt door 99 wat een redelijke call is al had hij er best even over mogen nadenken :-P. Nou ja, 9tje op flop en dat sloeg een groot gat in mijn stack en ik kon niet meer terugkomen.

Nu ben ik *nog* blijer dat ik die eerste step gewonnen heb. Beide laatste steps heb ik mezelfs niets te verwijten, maar ze zijn wel weg. En ik had stiekum toch wel gebaald als ik mezelfs niets te verwijten had gehad, maar wel 5 'step 6' had verloren en geen EPT kunnen spelen. Ook al was de kans op zo'n scenario 44%, en dus zeer reëel.

Geen opmerkingen: