woensdag 27 augustus 2008

Laatste dinsdag toernooi


Het begon voor de verandering eens lekker. In de rebuy-periode dubbelde ik al snel met 55 op een 3476 board. Later in de rebuy periode limp ik met KK in vroege positie. iets van 20 callers of zo, ik raakte de tel kwijt in elk geval, maar tot mijn opluchtig maakte de BB een forse raise. Ik call weer en achter mij hoor ik een "let's gamble" achtige uitspraak en die gaat all-in. BB callt en nu ga ik all-in. BB callt weer. Mijn hand bleef staan gelukkig en zo had ik een dikke stack al. Ik won nog wat klein en had na de rebuy-periode zowaar 7500 punten.

Daarna ging het mis: eerste hand na de rebuy raisde ik me wat ik ook had. De twee spelers links van we zaten nog niet op hun plek, en de BB was een erg tighte speler. Maar hij callde wel, callde ook mijn c-bet en donkte de river. Tijd om te folden.

JJ en ik raise. Weer dezelfde tighte speler, flop KT8, ik c-bet hij reraist en ik kan folden.
AK, zelfde verhaal. Ik raise, een caller, lage flop, c-bet wordt betaald en ik check-fold.

Andere tafel, bah, ik heb er altijd een hekel aan verplaatst te worden, ook al was de tafel waar ik aan zat slecht. Op de nieuwe tafel fold ik eerst een paar handjes en dan raise ik met AQo. De flop komt KsQs6s. Drie schoppens dus en ik heb er geen. Ik bet en een speler reraist me. Daar moest ik even over nadenken. De structuur in het toernooi is erg kut, dus je kunt je niet veroorloven teveel fancy folds te maken. En ik kan hier goed de beste hand hebben. Hij kan bijvoorbeeld raisen met JJ als hij een schoppen heeft. Of ook AJ/AT met een schoppen. Op deze handen lig ik voor maar niet veel. En op handen als AK/AA, met name als er een schoppen bijzit doe ik het wel heel erg slecht. Uiteindelijk gefold dus en hij liet een As zien.

Tja, dan wordt het al weer dunnetjes en is er niet veel over van mijn ooit mooie stack. Weer even een beetje rust, waarna ik all-in schuif met Kc5c. Ik had net iets minder dan 4000 punten en het was al 150-300/30, dus 750 erbij. Dan schuift mr Supertight met een kleine stack. Maar ok, ik heb QQ en kan dat niet wegleggen uiteraard. Hij bleek As9s te hebben en weer wat erbij.

Vervolgens zit ik in de BB met AdKd. De button limpt wat wel vreemd is, maar er gebeuren wel vreemdere dingen. Ik raise natuurlijk en hij reraist ineens. Tja. ik ga toch niet wegleggen hoe verdacht het ook is, maar inderdaad tovert hij AA uit zijn mouw. Hij bleek een net iets hogere stack te hebben dan ik en dat was het dan.

De cashgames leken niet op gang te komen, maar uiteindelijk werd er wel een 2-4 tafel geopened. Ik hoopte op 5-5, maar dat bleek niet haalbaar. Het was wel een erg goede tafel, maar sinds ik besloten heb niet meer regelmatig naar HC te gaan is mijn motivatie ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Dus nog even een biertje oft wee gepakt en 'vroeg' naar huis gegaan. Tja, wat heet vroeg, 1:30h of zo, maar toch twee uur vroeger dan gebruikelijk.

Geen opmerkingen: